Fränt...men...inte så mycket mer...?
Jag gillar femhundror, men om någon bestämmer sig för att nyproducera en sådan, varför måste den då se ut som en mainstream femhundra från nittiotalet...? Det är vackert men samtidigt bara ännu ett plagiat i mängden.
Och det har trots allt hänt ett och annat under åren med MotoGP. Ingen åker längre med en bulkig bakdel som rymmer pipor, ljuddämpare och minst en uppsättning ljuddämpare till. Det måste gå att få till en kort, spetsig och aerodynamiskt riktig bakdel, trots tvåtakt och pipor...? Samma sak med svingen. Ingen - vare sig i MotoGP eller Superbike - åker banansving. Går det inte att kombinera pipor med en något lägre och nedåtbyggd svingarm...? Eller kåpstagen. Vid det här laget borde styva kåpor eller dolda kåpstag vara allmän kännedom. Ingen kombinerar kolfiberkåpor med ett aluminiumstag från kåpans bakkant ner mot ramen. Eller kåporna själva. Bara MV bygger hojar där man inte vill släppa ut den varma luften. Sedan är en billig gatframgaffel föga imponerande på ett bygge för en mille.