Ronax 500, modern 2 takts gathoj!!

Lite mer bilder från asphalt & rubber.
Riktig mc porr!!!

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Nej tvivlar på att det kommer säljas många, om ens nån till sverige.. det är inte direkt en dussinhoj det här.
Men fan vad den drar igång mina cylindrar! Skulle offra en pungkula för att få ha en i garaget :D

145kg torrvikt och 160 2 takts hästar lär ju vara kul att ta ut på banan.
 
Vadå? 100.000€ plus skatt är ju småpengar... :D
Skulle mycket hellre köpa en sån här än nån modern Moto gp replica, Desmosedici eller Hondas beryktade produktions version av rcv:n

Det är nåt med 500 GP hojar som är så jävla fränt, lätta som fan och överjävligt snabba.

Tur att man kan drömma...
 
Najs :tummenupp :banana
Vill ha! Har inte råd.
 
Skojjiga ljudeffekter...lät som det var en gammal stänkare med Chucken Norris sittandes på en enstånka...
 
Fränt...men...inte så mycket mer...?

Jag gillar femhundror, men om någon bestämmer sig för att nyproducera en sådan, varför måste den då se ut som en mainstream femhundra från nittiotalet...? Det är vackert men samtidigt bara ännu ett plagiat i mängden.

Och det har trots allt hänt ett och annat under åren med MotoGP. Ingen åker längre med en bulkig bakdel som rymmer pipor, ljuddämpare och minst en uppsättning ljuddämpare till. Det måste gå att få till en kort, spetsig och aerodynamiskt riktig bakdel, trots tvåtakt och pipor...? Samma sak med svingen. Ingen - vare sig i MotoGP eller Superbike - åker banansving. Går det inte att kombinera pipor med en något lägre och nedåtbyggd svingarm...? Eller kåpstagen. Vid det här laget borde styva kåpor eller dolda kåpstag vara allmän kännedom. Ingen kombinerar kolfiberkåpor med ett aluminiumstag från kåpans bakkant ner mot ramen. Eller kåporna själva. Bara MV bygger hojar där man inte vill släppa ut den varma luften. Sedan är en billig gatframgaffel föga imponerande på ett bygge för en mille.
 
Jag tar designen som en hyllning till 500 tiden, gillar det och tycker det är helt rätt väg att gå.
Men håller med dig på ett par punkter, för en mille så ska man kunna vänta sig värre fjädring från öhlins bla.

Angående sving mm, så känns det som att dom har blandat prestanda med retro på ett bra sätt och byggt en lite modernare replica på en NSR 500.
 
Varför en så kass display, många byggen har den å den e ju blä, varför inte nån fet marrelli eller 2d lcd display istället för en som man kan få tag på relativt billigt... nää fan vissa saker e bara wtf.... men grym hoj :P
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top