Roligaste Banan

GasLars skrev:
Vilken bana är roligast att köra på i Sverige ,Norge, Danmark,Finland?

//Lars

Knutstorp var väl rolig Lars!? (Jag fick förresten höra hyrpriset för en dag på den banan ca 80.000:-!!!!)
Annars är Kinnekulle väldigt svår och rolig bana inget fullgasställe eller fullbromsställe någonstans på banan, en kontrast till Mittbanan!

Rolig Bana

sp2 skrev:
Knutstorp var väl rolig Lars!? (Jag fick förresten höra hyrpriset för en dag på den banan ca 80.000:-!!!!)
Annars är Kinnekulle väldigt svår och rolig bana inget fullgasställe eller fullbromsställe någonstans på banan, en kontrast till Mittbanan!

Ja Knutstorp var väldigt kul :banana Vi kanske ska åka dit igen?
Vi får väl se om gotland ring är bättre jag tror att det var 26 maj vi ska dit.

//Lars

Last edited:
Ja du Lars. Jag tror nog att jag med säkerhet kan säga att du inte kommer att få ett enhetligt svar på din fråga, utan detta kommer att variera beroende på vem som svarar. Som med allt annat är smaken väldigt olika och flera parametrar är säkert inblandade. Ex: typ av hoj, körstil, bankörningsvana etc. Alla kanske inte ens heller har kört på alla olika banor i norden så att de kan göra en bra och rättvis jämförelse. (Däribland jag själv). Skulle du fråga mig så skulle jag utan tvekan säga att Gälleråsen i Karlskoga och Anderstorp är mina favoritbanor. Som sagt... Du bör nog själv åka runt och bilda dig en egen uppfattning.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing