Roligaste/bästa för 50-60k.

jahsoldier

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Linköping och Kamala(thailand,phuket)
Hoj
Ute efter nytt.
Måste tyvärr hem till Sverige i vinter och kommer stanna till slutet av augusti 2012 så vill ju ha något kul att åka på i vår/sommar.

Hade sist en zx6r -98 men är nu ute efter något modernare och gärna något mer lite mer upright sittställning.

Tittat runt lite på blocket och det finns ju mycket man skulle vilja ha, KTM duke, z750, Street/speed triple, aprilia shiver, z1000 o.s.v....

Så vad ger mest för pengarna i rolighetsfaktor/körglädje?
 
Last edited:
Speed triple och superduke är skoj men jag skulle nog ändå lägga min röst på en gsxr k5/k6 :)
 
Speed triple och Street triple tycker jag är mycket roligare än Superduke, z750/1000 etc..
 
Ett kontroversiellt tips är att kika på Buell. Efter nedläggningen av verksamheten dumpades priserna så att du hittar väldigt nya ex för en spottstyver...
 
Fan, jag blev glad av den här tråden - det finns ett ljus i tunneln, det kommer en vår/sommar ännu en gång.

Det känns annars bra tungt nu, men att läsa dina planer för att få brassa vårväg är underbart!

Z1000?
 
Visserligen partisk men street triple har en motor med bra vrid av betydligt trevligare karaktär än en "vanlig" 600. Börjar dra redan vid 3000 varv. Finns en uppsjö på blocket för bra pengar. R rekomenderas då den har bättre bromsar och fjädringskomponenter. Försäkring är tokbilligt på if (märkesförsäkring, sport classic), kostar mig 5000 om året helförsäkrat.

Jo skulle gärna ha en liters sport, men känns som att försäkringen blir jävligt dyr, vill ha något som är hyffsat billigt i drift.
 
Frägan är ju lite om du ska åka enkom gata eller om du ska runt och piska banor. Eller en mix av båda..

Personligen tycker jag att sporthoj är värdelöst på gata främst pga körställningen. Street/speed Trriple eller SuperDuke är skarpa tips. SDn är fantastisk även på bana om du inte åker Racetempo. Och det är roligare att piska R1or med en sån än med en annan posördräpare. Dessutom funkar den att åka längre på, även med skjuts.

Baksida är att det äts däck och har lite dyra servicar.


För bana.. Kolla CBR600RR ellerr R6 från 05-. Gott om delar, gott om kunskap och bra efterfrågan när du ska sälja sen. Finns många bra hojar, men dussinhojarna är ofta det av en anledning..

Ja...

990SM är fan det roligaste man kan åka på gata! Kööp
 
Last edited:
Lägger min röst på Speed Triple. Du får en superfräsh och välutrustad 06-07 för dom pengarna (till våren lär 08orna sjunka ner till den nivån också), går som ett skott men är ändå väldigt lättkörd. En bra kompromiss mellan v-twin och radfyra :)
 
Lägger min röst på Speed Triple. Du får en superfräsh och välutrustad 06-07 för dom pengarna (till våren lär 08orna sjunka ner till den nivån också), går som ett skott men är ändå väldigt lättkörd. En bra kompromiss mellan v-twin och radfyra :)

Jo det lutar nog åt en sådan alt. en KTM 990 SM. Verkar vara de roligaste alternativen=)
 
Många skriver väl om sin egen hoj här. Så jag får väl oxå det. Jag behöver bli av med min RSV1000R. Den kan gå till ett bättre pris än det utannonserade om ni hör av er innan snön kommer! Must go! Det ÄR en riktigt fin hoj att mullra runt med! :)
 
Yamaha FZ6 s2 ABS säger jag. kostar 6k hel/hel att försäkra i storstad. 100 hk, och e skitrolig
 
Omöjlig fråga att svara på. Du måste testa dig fram. Titta i mitt garage på dom hojar jag haft. Några av dom ligger i din prisklass. Kan inte säga vilken som var roligast.. Det beror nog på vilka man åker med. Åker du med ett motardgäng ska du ha motard. Åker du med sporthojar ska du ha sporthoj osv.. Det blir roligare överlag om man tex åker med polarna på bankörning etc..

Ska du ha motard får du fundera på vilken. Lilla smidiga 690 eller stora tunga motovägstrygga wheeliekungen 950 sm..

Ska du ha sporthoj. Fundera på om du har nytta av 1000cc. Det ä väldigt många som inte har nytta av en sån.

Åker du ensam så köp den du gillar mest. Som sagt, kan inte säga vilken som är roligast, dock kan jag säga att en R1 -07 kommer jag aldrig att köpa igen.
 
Upprätt ställning och kul? Tja, motard är ju en variant och där kan man välja allt från "tävlingshojar" som är små och lätta eller stora klumpar med mycket motor (svårt att kalla de senare, motard dock, det är street fighter med offroadstuk snarare).

Mer gatuanpassat och för landsväg - och om du bara ska ha över sommaren (du slipper fundera över om den ska hålla mer än över säsongen) - då är det nästan läge för en fighter, men köp en med turbo - det är galet kul med mycket pulver (allt under tvåhundra häst är ganska lamt :näsblod :D ).
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top