roliga saker på gång gpz 750 turbo!!!!

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
nu har röven fått fötter :yoparty

har massa på gång på min gpz 750 turbo - orginal turbo från fabrik ska tilläggas.

nu blire ju gpz 1100 trottelhus(+4mm diameter) + saab 9000 turbo spridare 352cc, och en monterad power commander 3 (omkopplad för att funka på min hoj då den egentligen inte finns till den) för att kunna styra spridarna.

hade tänkt att en mapsensor (ladd) ska styra pc3:an istället föe tps:en.
den styrs också av 5v som tps:en.

spridare o tråttelhus är monterade redan.
större oljekylare o intercooler är på önskelistan.
sen ska den mappas vore tänkt, men vet inte va motorn klarar av 200+ vare tänkt.

ja juste en dump som e prisvärd o skit bra efterlyses! gärna en som sitter på tryckburken direkt.

sen undra ja var man bör ta vacumet i från till: laddtrycksmätaren,dumpen,sopparegulatorn,mapsensorn..fast den e ju fabriksmonterad på tryckburken redan.

tror nämligen att endast dumpen är ok montera på spjällhusets vakum/tryck munstycke. åsikter om detta tänkande:rolleyes:

sam
 
håller på o monterar in pc3:an.

lite bilder på det. 1= elkopplingen förutom spridarna. 2= kopplingen mot spridarna. 3= positionen på min pc3:a

en fråga också..

spridare som levererar 352cc i 3 bar,vad ger dom i 2,5 bar?
 

Bifogat

  • IMG_0375xx.JPG
    IMG_0375xx.JPG
    170.8 KB · Visningar: 146
  • IMG_0378xx.JPG
    IMG_0378xx.JPG
    134 KB · Visningar: 162
  • IMG_0381xx.JPG
    IMG_0381xx.JPG
    84.3 KB · Visningar: 147
Last edited:
håller på o monterar in pc3:an.

lite bilder på det. 1= elkopplingen förutom spridarna. 2= kopplingen mot spridarna. 3= positionen på min pc3:a

en fråga också..

spridare som levererar 352cc i 3 bar,vad ger dom i 2,5 bar?

320 cc

Formel = nya trycket/ gammlatrycket roten ur
 
jahopp då är ett set dyna tändspolar + tändkablar beställda :D

för att garantera maximal förbränning,inga tändmissar,
lika bra att göra nu innan mappningen. sen kan man ju köra me betydligt billigare stift då spolarna klarar av att leverera en gnista, typ br9es

ska börja också kolla hur jag ska dra intercoolern i dagarna o troligen svetsas nästa vecka.
 
Use a second boost sensor as the signal source for the PC-3.
get dynacoils
the OEM 750 will not give more than max 160 or so hp.
if you boost more than 15 psi, you´ll need more than 98RON fuel.
take a look at IC´s from galloper/pajero or hyundai H-1 , diesel all of them.

mine has an impresa WRX turbo, 880 cc, bigger valves, hot cams, ported head, 1100 tb´s, etc etc, and of course I want more than 200hp :D
 
Last edited:
no bigbore kit is planned yet to my bike,but more than 160hp i think i will get :D

my goal is over 200hp.

i have a second boost sensor to the pc3,and dyna coils is allready ordered,

i run the bike on 99 octane last summer with 1,5bar boost,no intercooler and progresive fuel pressure 1:1,4.

sam
 
no bigbore kit is planned yet to my bike,but more than 160hp i think i will get :D

my goal is over 200hp.

i have a second boost sensor to the pc3,and dyna coils is allready ordered,

i run the bike on 99 octane last summer with 1,5bar boost,no intercooler and progresive fuel pressure 1:1,4.

sam

found this for you:
The Stage 5 turbo on a stone stock 750 can be good up to 185hp. Recommend 880 injectors and FP.....

and that would be the max for old GPz in the 750 form.
boosting 1.5 bar is a bit much, knowing the safe limit of those bikes, but if you can, so will I :D
if you haven´t already found this thread, then go for it:

http://750turbo.com/forum/viewtopic.php?t=4513&highlight=810+stage++880+750+stock
 
Behöver du ett extra grenrör att bränna i , så har jag ett som samlar damm hemma , från en Gpz100 -84.... Det är ett PM bort..:)
 
ska montera min intercooler, ett alternativ som är lättast för mig är att dra ic rören under grenröret men dessa lär ju bli varma av cylindrarna+grenrör.

kanske ingen bra ide? :confused:

har någon nån erfarenhet av att dra ic rör nära värmekällor.avgasbandage lindrar men cylindrarna finns kvar.

kanske isolera ic rören,någon ide?

kanske dra dom annorlunda då men på ett mer krävande sätt :rolleyes:
 
ska montera min intercooler, ett alternativ som är lättast för mig är att dra ic rören under grenröret men dessa lär ju bli varma av cylindrarna+grenrör.

kanske ingen bra ide? :confused:

har någon nån erfarenhet av att dra ic rör nära värmekällor.avgasbandage lindrar men cylindrarna finns kvar.

kanske isolera ic rören,någon ide?

kanske dra dom annorlunda då men på ett mer krävande sätt :rolleyes:



Ingen fara

Den lilla strålningsvärmen som överförs där är försumbar

Vi pratar rätt stora luftflöden

Vid körning har du även fartvinden som leder bort den värmen
 
jamen i mitt fall kanske dom ligger något i mot cylinder gods,då blire ju inte bara strålningsvärme....
 
jamen i mitt fall kanske dom ligger något i mot cylinder gods,då blire ju inte bara strålningsvärme....

Mitt laddrör ligger mot cylindern en bra bit

Aldrig nått problem


Annars kan du platta till röret ( ovalt ) eller slipa bort lite kylfläns på cylindern
 
johopp då fyller vi på lite.

provisorisk montering av intercoolern + div delar som dyno spolar me super stift mm + bild på nya oljekylaren..:tummenupp

dumpen i bilden kommer inte att användas känns det som..

lite garage känsla i allt...och så ere ju också :D

andersson be ready :D :tuttar :yoparty
 

Bifogat

  • IMG_0422x.JPG
    IMG_0422x.JPG
    83.4 KB · Visningar: 255
  • IMG_0424x.JPG
    IMG_0424x.JPG
    99.6 KB · Visningar: 162
  • 13raders_Thumb.jpg
    13raders_Thumb.jpg
    7.7 KB · Visningar: 1,064
Last edited:
Ser ju bra ut det där

Ett litet tips angående intercoolern som du har kapat på höjden om jag inte misstar mig

Jag brukar limma en aluplåt ( kemisk metall eller liknande) på den dåliga ytan som blir när man sågat

Den skyddar dom annars väldigt känsliga cellerna i paketet

( dessutom blir det snyggare)
 
jahopp

mappa hojen i dag,med hjälp av en viss härre här...:tummenupp

det blev 190 bakhjul hk/162nm 1,5bar ladd, från 738cc och 2,5bar i grundtryck.

räcker för mig. tror jag..har inte kört hojjen på gatan än..hehe



lite ögon godis..
http://www.youtube.com/watch?v=KG1f1UA-kJU
 
Bra jobbat! Såna siffror vill jag också se när jag ska bänka...

Vad har din hoj för grundeffekt och komp?
 
snyggt jobbat! Kul när det lirar :)
 
provkörde idag...är lite förvirrad.

tror den spinner på 1,2,3 för att sen gå upp på bakhjulet på 3:an eller vare slirande koppling.... måste prova mer...förvirrad:confused: :tummenupp :va

går bättre än förra året verkardetsom i alla fall:D

har lite problem att byta vxel när hojjen trycker på, verkar som om jag får lära mig köra hoj igen från början, de e ju så här en mc ska gå :D :D


mvh nybörjaren
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top