Roliga försäkringsregler

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
Skurk
Trygg-Hansa:

"Försäkringen gäller inte för skada som har samband med krig, krigsliknande händelser, inbördeskrig, revolution eller uppror."

"...gäller försäkringen inte i något fall [...] i samband med brott i damm. Med damm avses i detta sammanhang naturlig eller konstruerad uppdämning av vatten."

"Försäkringen gäller inte [...] om skadan direkt eller indirekt orsakats av atomkärnprocess."

Tänk på det när ni är ute och åker!

kattcalle skrev:
2339854 Trygg-Hansa:

"Försäkringen gäller inte för skada som har samband med krig, krigsliknande händelser, inbördeskrig, revolution eller uppror."

"...gäller försäkringen inte i något fall [...] i samband med brott i damm. Med damm avses i detta sammanhang naturlig eller konstruerad uppdämning av vatten."

"Försäkringen gäller inte [...] om skadan direkt eller indirekt orsakats av atomkärnprocess."

Det gäller att INTE kracha in i Ringhals då alltså.
Eller Libanon.

:hihi Vad kul dom måste ha när dom tänker ut alla dessa undantag.

Hehe... Läste en offert från länsförsäkringar häromdan om en olycksfallsförsäkring. Den gäller inte vid ... eller vid riskfylda aktiviteter. kan tänka mig hur ett samtal skulle låta:
-Hejsan, jag skulle vilja ha ut lite pengar på min olycksfallsförsäkring, eftersom jag skadat mig.
-Jaha ja. Gjorde du någonting som innebar skaderisk när du skadade dig?
-Nejdå! Jag skadade mig helt riskfritt.
:confused: :va

kattcalle skrev:
2339854 Trygg-Hansa:

Att försäkringen inte gäller dammbrott och atomkärnprocess beror helt enkelt på att när man sysslar med sånt så har man ett strikt ansvar att ersätta alla skador man orsakar så därför finns ingen anledning till att försäkringen ska ersätta sådana.

kattcalle skrev:
2339854 Trygg-Hansa:

jag bara tänker på hur många som vill ha ut försäkringpengarna om de blivit sprängda av en atombomb?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman