Roberts JR om Welcom.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
"If the tyres can do the lap times and last the distance, then I can go into the race with a very positive attitude."

Jojo... :rolleyes:
 
Vad är egentligen grejen med den killen och däck?:va Ärlig fråga!
 
Det måste satt sig i huvudet. Nu var ju Bridgestone bra redan förra året så förutsättningar finns för ett bra resultat.
 
Om mina däck kan göra tiderna kan jag åsså köra 52'or på Sviestad..

/B
 
Nyteknik skrev:
Tror det sitter i sedan -01 då Kenny var snabb de första 5-10 varven och sedan droppade av - på grund av "tire problems".

Frågan är vad det egentligen var....vad körde Kenny för däck då? Dunlop va? De var iofs inte bra varken den eller nästföljande säsong. Men det var inte många race som Kenny INTE tog starten i och sen satte jäkligt snabba varv i 5-10 varv......
 
Om det blir mycket snack om däcksproblem i år också så börjar man nog undra. Kenny kommer i år att köra på sitt tredje däcksmärke iom Bridgestonedäcken i år och klagas det på dem också så är nog lösningen att finna på ett annat ställe än just i däcken. Han har mig veterligen kört med likadan däck som de andra oavsett Dunlop / Michelin. Taskigt inställd hoj kanske?

Däcken ÄR ju otroligt viktiga för varvtiderna.
 
Goodstuff skrev:
Om det blir mycket snack om däcksproblem i år också så börjar man nog undra. Kenny kommer i år att köra på sitt tredje däcksmärke iom Bridgestonedäcken i år och klagas det på dem också så är nog lösningen att finna på ett annat ställe än just i däcken. Han har mig veterligen kört med likadan däck som de andra oavsett Dunlop / Michelin. Taskigt inställd hoj kanske?

Däcken ÄR ju otroligt viktiga för varvtiderna.

Gå in på Motogp.com och flukta lite på "Analysis by lap", där finns en del intressant ang Kenny.

Personligen tror jag att det var mycket inställningsproblem och inte däck. Warren Willing och Kenny var nog inte helt överens.
 
Chris Ash skrev:
Personligen tror jag att det var mycket inställningsproblem och inte däck. Warren Willing och Kenny var nog inte helt överens.

De var definitivt inte överens. Tror också det var/är en fråga om taskigt inställd hoj.
 
Det fantastiska i sammanhanget är att Sete hade samma däck på sin Suzuki, men han blev sällan DNF. Detta luktar konspiration mot Kenny!
 
Nyteknik skrev:
Tror det sitter i sedan -01 då Kenny var snabb de första 5-10 varven och sedan droppade av - på grund av "tire problems".


GUUD vad du vet mycket.. Du är RR-ORAKLET.. Praise the lord!! Tur vi inte har sådana problem i 250 SP.. En säsong = ett par däck och höger knäpuck..
 
valmers skrev:
Det fantastiska i sammanhanget är att Sete hade samma däck på sin Suzuki, men han blev sällan DNF. Detta luktar konspiration mot Kenny!

Men körde sådär 1-2 sekunder långsammare per varv också.......

Antingen har man cojones som Kenny eller som Schwantz och Doohan hade haft och försöker vinna ändå. Eller så tourar man runt och ser glad ut som Sete.

Jag vet vem jag ger mitt stöd iaf...
 
Chris Ash skrev:
Men körde sådär 1-2 sekunder långsammare per varv också.......

Antingen har man cojones som Kenny eller som Schwantz och Doohan hade haft och försöker vinna ändå. Eller så tourar man runt och ser glad ut som Sete.

Jag vet vem jag ger mitt stöd iaf...
Undrar vem som tourade?

Suzuki 2001:

Roberts placeringar: 7, 7, 7, 6, NC, NC, 6, 8, 9, NC, 6, 3, 8, 15, NC, 16, 11
Gibernaus placeringar: NC, 10, 10, 9, 6, 5, 7, 11, 10, 8, NC, 1, 9, 9, 8, 12, 9

Gibernau blev 9:a totalt (119 poäng), utan gnäll.
Roberts blev 11:a totalt (97 poäng), och lyckades framställa sig själv som en idiot.

Jag vet vem jag ger mitt stöd.
 
valmers skrev:
Undrar vem som tourade?

Suzuki 2001:

Roberts placeringar: 7, 7, 7, 6, NC, NC, 6, 8, 9, NC, 6, 3, 8, 15, NC, 16, 11
Gibernaus placeringar: NC, 10, 10, 9, 6, 5, 7, 11, 10, 8, NC, 1, 9, 9, 8, 12, 9

Gibernau blev 9:a totalt (119 poäng), utan gnäll.
Roberts blev 11:a totalt (97 poäng), och lyckades framställa sig själv som en idiot.

Jag vet vem jag ger mitt stöd.

Totalt 16 deltävlingar 2001. Bara 4 gånger kvalade Gibernau snabbare än Roberts. :fakta

Tycker det är lite märkligt att du inte kan skilja på sak och person. Man behöver inte gilla Roberts för att se att cykeln/däcken var ett hinder för honom att hålla ett högt tempo hela racet.
 
Last edited:
Nyteknik skrev:
Totalt 16 deltävlingar 2001. Bara 4 gånger kvalade Gibernau snabbare än Roberts. :fakta

Så att Gibernau inte var lika snabb som Roberts är ju helt sant.

Det gäller ju att ta sig i mål också eller hur?
 
Nyteknik skrev:
Totalt 16 deltävlingar 2001. Bara 4 gånger kvalade Gibernau snabbare än Roberts. :fakta

Tycker det är lite märkligt att du inte kan skilja på sak och person. Man behöver inte gilla Roberts för att se att cykeln/däcken var ett hinder för honom att hålla ett högt tempo hela racet.
Citat Jan "Flash" Nilsson: snabba varvtider (läs kvaltider) vinnner man inga rejs på.
 
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Back
Top