Robban Gull FYRA i premiären! Redbull Rookies Cup!

Patrese

Team Gull Racing
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
YZ 125
Nu sitter man här snart färdigpackad inför morgondagens tidiga avfärd mot Jerez. Det ska bli grymt skoj att att följa våran Svenska minimisil i Redbull cupen och samtidig få se hela MotoGP cirkusen :D

Har sett frågan här tidigare vad jag har för anknytning till Gull Racing. För att inte göra historien allt för lång så tar jag en snabb variant.

Allt började för mig 2001 i Minimotohallen i Tullinge. Jag provade att hyra några gånger och blev sedan fast, jag och polaren bestämde oss för att köpa en varsin. Så en mulen höstdag begav vi oss till Gulls Bil som även sålde minimoto............ Redan efter första minimoto racet började jag hjälpa Anders att arangera (sug på den stavningen) racen. Med på alla dessa race var då en dryg meter lång Robban och han var snabb redan då.

En solig sommardag 2003 drog så Jag , Anders och Robban till Karlskoga för att få prova på en 125 jr hoj. Frågade Robban när han hade kört om han tyckte att det gick fort men svaret blev nej :va , kanske inte så konstigt när man får plats med hela kroppen mellan tanken och vindrutan och inte känner något vinddrag :confused: .

Sedan blev det metrakit i Spanien och 125 jr i Sverige och 125 i Spanien osv tills vi är idag.

Det käns rätt coolt att en minimoto hyrkväll i Tullinge kan leda till att man står i en MotoGP depå på Söndag :tuttar

Jag ska hålla er intresserade uppdaterad under resan på www.mobilblogg.nu/Rikard

Ps det kommer att finnas möjlighet att gå med i Robbans suporter klubb när vi kommer hem (man får en fin tröja på köpet :D )

// Rikard Gull Racing

Härligt. Se till att det går fort där nere och lycka till :tummenupp

Och hälsa alla MotoGP proffsen :yoparty

Lycka till... :tummenupp http://www.roadracingworld.com/news/article/?article=28539

Harald Bartol: “It was a pleasant problem for us to suddenly have 23 almost level young riders at our disposal. We wanted to guarantee the highest quality possible and therefore decided to expand our Cup accordingly! The fact that ten riders should be good for podium positions is especially gratifying.”

The seven races of the Red Bull MotoGP Rookies Cup 2007:
25 March 2007 Jerez/ESP
2 June 2007 Mugello/ITA
24 June 2007 Donington/GB
30 June 2007 Assen/NL
15 July 2007 Sachsenring/GER
19 Aug 2007 Brno/CZ
4 Nov 2007 Valencia/ESP

Last edited:
Nu sitter man här snart färdigpackad inför morgondagens tidiga avfärd mot Jerez. Det ska bli grymt skoj att att följa våran Svenska minimisil i Redbull cupen och samtidig få se hela MotoGP cirkusen :D

Har sett frågan här tidigare vad jag har för anknytning till Gull Racing. För att inte göra historien allt för lång så tar jag en snabb variant.

Allt började för mig 2001 i Minimotohallen i Tullinge. Jag provade att hyra några gånger och blev sedan fast, jag och polaren bestämde oss för att köpa en varsin. Så en mulen höstdag begav vi oss till Gulls Bil som även sålde minimoto............ Redan efter första minimoto racet började jag hjälpa Anders att arangera (sug på den stavningen) racen. Med på alla dessa race var då en dryg meter lång Robban och han var snabb redan då.

En solig sommardag 2003 drog så Jag , Anders och Robban till Karlskoga för att få prova på en 125 jr hoj. Frågade Robban när han hade kört om han tyckte att det gick fort men svaret blev nej :va , kanske inte så konstigt när man får plats med hela kroppen mellan tanken och vindrutan och inte känner något vinddrag :confused: .

Sedan blev det metrakit i Spanien och 125 jr i Sverige och 125 i Spanien osv tills vi är idag.

Det käns rätt coolt att en minimoto hyrkväll i Tullinge kan leda till att man står i en MotoGP depå på Söndag :tuttar

Jag ska hålla er intresserade uppdaterad under resan på www.mobilblogg.nu/Rikard

Ps det kommer att finnas möjlighet att gå med i Robbans suporter klubb när vi kommer hem (man får en fin tröja på köpet :D )

// Rikard Gull Racing

Stort Lycka till! :tummenupp

Lycka till Robban!!
Blir spännande att följa..

Visar någon TV-kanal Red Bull 125 direkt eller i repris?

Så j-r kul att äntligen ha en Svensk talang inom MotoGP Rookie, även om det är en bit att klättra till den tunga klassen så är det ett jättekliv i rätt riktining.

Go Gull Go :yoparty

Hur ser schemat ut när ska Robban köra under helgen?

Hur som helst gasa gärnet :yoparty

I natt drömde jag att Robban sopade hem segern med 15 sekunder, det måste väl vara ett bra tecken? :tummenupp

// Rikard Gull Racing

Ta gjerne med lite om hvordan det går med Sturla også.

Snart börjar det på Jerez. Verkar som om man kommer kunna följa dem på Live Timing. :yoparty

På live-timingen står det att Gull kvalade som sexa. Är det totalt ellr för hans grupp, eller hur funkar det? Kul som f-n iaf!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT