RM 125 -83 kick/komp

jokem

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2008
Hoj
Suzuki RM 125 -83
Tja, min Suzuki RM 125 från 83 skulle jag teststarta igår. Jag börjar med att kicka men den verkade itne ens vara nära på att starta på kicken iallafall. Det känns som om det är dålig komp precis som en DT50 kick känns.

Sen när jag testade rulla var det bra komp, men omöjligt att rulla när däcket låste sig mot underlaget.

Är det dålig komp eller ska det vara såhär på äldre hojjar/denna hoj?

Svårt att avgöra om det är bra komp vid rullning.. Men en hoj från 83.... Mycket troligt att kolv/cylinder är slitet (förutsatt att du inte vet när det byttes senast). Ta isär och inspektera. Repig cylinder mm gör ju att det pyser igenom. Alu.cylle på de där va?

vet inte vilket material det är men det jag själv skulle gissa på gjutjärn. Cylindern är inte sliten, däremot vet jag inte hur länge kolven har gått, jag borde kanske skaffa en ny. Den såg inte allt för nött ut men cylindern gick verkligen lätt på, mycket lättare än alla andra cylindrar jag har bytt.

Min farsa sa att ramlagrerna kan vara slitna men de såg hur fräscha ut som helst. Kan det ha och göra med att den är gammal bara? Min gamla DT från 92 hade ännu lättare kick så det kanske ska vara så ändå?

Ska leta vidare. Tack!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...