Rizoma bromsvätskebehållare eller "kinakopia"?

Har haft just den Kina ver. på en av mina hojar. Fungerade utan problem. Sen köpte jag en annan varjant med ett "fönster" till min Ducati Streetfighter men den var skit. Började att läcka runt "fönstret" ganska direkt..antar det var pga. vibrationerna från hojen.

När man köper kinaskit ska man nog alltid tänka på vad som händer ifall det som KAN gå sönder verkligen går sönder.

Jag köpte just en sån du tittat på och den läckte inte bara runt fönstret, utan hela fönstret flög ut när jag körde. Vilket fick till följd att bromsvätskan, som är ganska aggressiv, gjorde märken både i lacken och på glasen till instrumenteringen.
Dessutom var slangen ett skämt. Den svettades ymnigt efter bara någon dag.
Jag har lärt mig. Visst jobbar kineserna för slavlöner men det är även så att det som ser ut som aluminium och gummi inte alls behöver vara det.

Beror på om du gillar lotteri eller inte. Ibland räknar man bara pengarna. Men tänk på att först vänta en månad på att få grejen från kina. Samt arbete du lägger ner. Samt andra oväntade följd risker.som att glaset lossnar i farten som nån nämnde. Och att du i slutändan ändå köper rizoma. Då har du köpt sopor från kina du slänger på tippen i sverige. Samt att du ändå köper rizoma. Har slösat massa tid. Plus 200 kronor på priset. Eller så funkar grejen galant. Men vad andras erfarenhet här på forumet varit. Hade jag köpt rizoman

Polarn köpte en liknande kopp från wish, började läcka efter nån vecka eller så :tummenupp

Asså, hur tänker ni? Det är ju en sak att chansa med kinaskit när det gäller kosmetiska grejer. Men hur man är villig att gambla med livhanken för att tjäna en femhunka kan jag inte fatta.

Bara älskar att kinagrunkan på Aliexpress avbildas

Ironwalls-CNC-Motorcycle-Brake-Cyclinder-Fuel-Oil-Reservoir-Cup-Fluid-Oil-Master-Universal-For-Honda-Suzuki.jpg_640x640.jpg

...upp och fucking ner.
Säger det mesta.

I tillägg till att kvaliteten på grejerna verkar vara skit enligt inlägg ovan så så ser Rizoman betydligt mycket bättre ut än den blingiga och smäckiga Kina-versionen. Små skillnader som gör stor intryck på helhetsupplevelsen. Om inte säkerhetsaspekten är nog för att välja Rizoma alltså ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT