Riktigt fult

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Var på Bilprovningen i Torsdags med turbohojen, det var 4 år sedan så det var väl dags. Allt gick bra tills han skulle provköra, då lät den förmycket dock var han tvungen att varva ut både 1an och 2an för att konstatera detta.
Man hoppades ju att han skulle skälla lite och skicka hem en med ett påpekande om ljudnivå, men icke. 2a skulle det bli och när han ändå var igång blev det 2a på skylten och avsaknad av reflex.
Nu ska detta vara avhjälpt, riktigt fult tycker jag man kan tro att det tillverkades på en Fredakväll när frugan var ute med jobbet!
Och så är det ju:tummenupp
 

Bifogat

  • 20091019(001).jpg
    20091019(001).jpg
    237.8 KB · Visningar: 687
  • 20091019.jpg
    20091019.jpg
    236.1 KB · Visningar: 792
Jag har hört lite om detta udda bygge. du har inte lust att langa upp mer bilder?
 
Borde inte alla hojåkare lärt sig att klistra på en reflex vid detta laget? :D
 
Å jag som trodde att skylten var av reflex... :confused:


:D:D:D
 
Borde inte alla hojåkare lärt sig att klistra på en reflex vid detta laget? :D

Jodå, jag tror dessutom att den dubbelhäftande tejpen klarar två besiktningar till våren.:D Dock sitter på den tomma platsen en EU-dekal på ena hojens skylt. Måste den vara synlig? EU-dekalen alltså!
 
Det sitter ju fortfarande ingen reflex på/under skylten...?

EDIT: Fast det kanske inte var något krav nu när ja tänker efter..
 
Last edited:
Jaha, ljudnivå och reflex... Men att det sitter en turbomatad 1127 motor i ett gs750 chassi det missade han??:va
 
Har du nån mer bild på hojen? Verkar vara en härlig rördragning, vart sitter turbon?
 
Jäklar vilken osannolik maskin, har du skruvat ihop den själv? Kan inte påstå att den är vacker, samtidigt väcks ett rejält "habegär" :tummenupp
 
Lite bilder

Jo den är hemmabyggd och besiktigad som amatörbyggt fordon, gaffel bromsar sving är från en 1100 89a och resten är från GS 750e 79.
Det började som ett litet projekt där turbon och tillhörande rör och slangar inte fick synas detta hade nog funkat om inte Lennart Zander hade tyckt att den första turbon var för liten, nu blev det en KKK med 26 kompressor och 7ans turbin, nu behövdes kallare insugsluft än vad som fanns bakom motorn.
Så kom snabeln till på vänster sida.
Ett husbygge kom i mellan (särringen sa att det var viktigare) och hojen fick samla damm i garaget, men nu fick den komma ut.
Efter 3 haverier på lagret på utgående axel så verkar allt funka med dubbla lager (motorn flyttad 25mm ur linje med bakdrevet, försökte med distans för dervet men det funkar inte). Japanerna har inte tänkt sej att man ska montera 1100 motorn i denna ramen.:huvet
 

Bifogat

  • buzagoja 003.jpg
    buzagoja 003.jpg
    254.7 KB · Visningar: 402
  • 113-1334_IMG.jpg
    113-1334_IMG.jpg
    209.6 KB · Visningar: 292
  • 113-1322_IMG.jpg
    113-1322_IMG.jpg
    244.1 KB · Visningar: 273
  • 113-1321_IMG.jpg
    113-1321_IMG.jpg
    225.2 KB · Visningar: 289
  • 113-1320_IMG.jpg
    113-1320_IMG.jpg
    248.4 KB · Visningar: 268
Lite mera bilder

Före och efter

Ska till Bilprovningen idag om det bara slutar regna!
 

Bifogat

  • buzagoja 001.jpg
    buzagoja 001.jpg
    258.5 KB · Visningar: 343
  • 113-1329_IMG.jpg
    113-1329_IMG.jpg
    216.8 KB · Visningar: 184
  • 113-1328_IMG.jpg
    113-1328_IMG.jpg
    242.4 KB · Visningar: 195
  • 113-1319_IMG.jpg
    113-1319_IMG.jpg
    247.2 KB · Visningar: 172
  • 113-1301_IMG.jpg
    113-1301_IMG.jpg
    244.1 KB · Visningar: 166
  • klx7.jpg
    klx7.jpg
    224.5 KB · Visningar: 214
  • Suzuki1.jpg
    Suzuki1.jpg
    240.1 KB · Visningar: 177
HeHe ! nice bygge !
Hade en kompis som stoppade diskbollar i stål när han skulle besiktiga hojen.
Den gick inte riktigt som den skulle men den gick igenom iaf.
Det där med reflex, Jag brukade sätta dit den på parkeringen innan besiktning.
 
Härmed tilldelar jag dig turboforats "Thinking outside the box" award 2009!

Grattis!

Alltid härligt med lite nytänkande!

Tyvärr jojje, men du har ju faktiskt vunnit alla andra år..
 
Last edited:
HeHe ! nice bygge !
Hade en kompis som stoppade diskbollar i stål när han skulle besiktiga hojen.
Den gick inte riktigt som den skulle men den gick igenom iaf.
Det där med reflex, Jag brukade sätta dit den på parkeringen innan besiktning.

Provade detta då jag inte ville bygga om dom små avgasrören som du ser på bilderna, funkade lika bra som att borra i urberget med en kokt morot!
Provade även najtråd/stålull/gullfiber med samma resultat.
Efter ytterligare lite Irländska maltprodukter tog jag kapen och gjorde det enda rätta, dock blev hojen 20 cm längre men den blev tyst.
Har gjort insatser till dom rostfria dämparna, 28mm rör som avgaserna får vända 3 gånger i.
 

Bifogat

  • 20091018.jpg
    20091018.jpg
    223.6 KB · Visningar: 317
Härmed tilldelar jag dig turboforats "Thinking outside the box" award 2009!

Grattis!

Alltid härligt med lite nytänkande!

Tyvärr jojje, men du har ju faktiskt vunnit alla andra år..

Tackar tackar, enligt Peter (ontsomfanibenet) behövs det ganska mycket för att chocka herr Elffors.

Trots att min turbo placering som är lite som att göra "det" med sin syster så funkar det rätt bra, jag har fullt laddtryck vid 6000 rpm vilket man får vara nöjd med (tror jag)
 
Härmed tilldelar jag dig turboforats "Thinking outside the box" award 2009!

Grattis!

Alltid härligt med lite nytänkande!

Tyvärr jojje, men du har ju faktiskt vunnit alla andra år..

Helt ok, alltid kul med lite udda byggen. Mer sånt:banana

(jag visste att en Scooter aldrig skulle få priset:gnissla)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top