Riktigt bra bemötande hos handlare!

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Jag har nyligen haft en väldigt positiv upplevelse av en handlare. Saken var den att de annonserade ut en Ducati 1198S -09 på blocket som jag blev intresserad av. Den hade bara gått 900mil. Efter ett samtal fick jag kontakt med en säljare som hette Per. Då jag gjort många hojaffärer med både privatpersoner och handlare genom åren, fick jag ändå snabbt uppfattningen att detta var en mycket seriös mc-firma. Säljaren beskrev hojen som i mycket bra skick, m a o den hade tagits väl omhand av tidigare ägare. Dock fanns det nåt litet märke kring bakkutsen samt (såklart) en spricka i framskärmen efter skivbromslåset. Säljaren erbjöd sig att skicka fler bilder, vilket jag snabbt fick. Riktigt bra högupplösta bilder dessutom ur alla möjliga vinklar. De små skavankerna syntes tydligt, så jag fick känslan av att inget försökte döljas.
Efter att ha kommit överens om priset (ca 5% rabatt lämnades då det handlade om ett rent köp utan inbyte. Dessutom skulle hojen levereras helt nyservad!) slog jag till.
Ett mindre problem var ju sen hur jag skulle få upp hojen från Skåne till Västerås. Tydligen samarbetade mc-handlaren med ett möbelföretag, och via dem kunde jag få upp hojen till Vänersborg ganska omgående (eller till Västerås, men då skulle det dröja nån vecka till). Det företaget var mycket bra att ha att göra med.
Till saken hör att i samma veva hade min bror köpt en hoj privat av en kille i Malmö. Inga problem, säljaren Per fixade så att bägge hojarna fick följa med på lasset! Riktigt bra service där!
Jag måste sen erkänna att det var spännande att åka ned till Vännersborg för att äntligen få lägga vantarna på min drömhoj. Har aldrig köpt en hoj osedd på det där sättet, men jag valde att lita på säljarens beskrivning. Överlycklig kunde jag snabbt konstatera att han inte på något sätt överdrivit! Hojen var i så nära absolut nyskick man kan komma! Småmärkena var knappt synbara i verkligheten! Att sen Duccen levererade mer än jag kunnat drömma om är en annan historia..!
Denna handlare har uppvisat ett fantastiskt fint bemötande affären igenom, sakligt, seriöst och med kundens service i fokus! Jag kommer gärna vända mig hit en annan gång!
Tack Per på BR Hörberg i Löddeköpinge som gjorde affären till en upplevelse!

Köpte min första hoj av dem på samma sätt, de var väldigt tillmötesgående och skickade hojen med skåpbil närmast omgående. :tummenupp

Härligt att höra om positiva omdömen.
Tycker annars folk främst skriver av sig när de fått surt bemötande.

MR Z: Grattis till ett bra köp! :tummenupp

kul med lite positiva omdömen å lycka till med hojen:tummenupp

Kul att få höra nåt positivt om nån handlare nån gång!
...men om man bor i Västerås, hur kan det då hjälpa om man får cykeln till Vänersborg...?
Visst ligger det norr om Lödde, men det borde ju vara 30-40 mil fel iaf.

Jo nog var det en bit att åka, ca 31 mil enkel väg. Men klart överkomligt och fullt möjligt att åka på en dag. Skulle jag ha åkt till Skåne hade jag behövt sova över nånstans och då hade det blivit en kostnad till. Alternativt var ju att vänta nån vecka till, men då det som är kvar av säsongen räknas i enstaka veckor var man ju duktigt sugen att få hem 1198'n!
Jag hade också kunnat anlita ett annat fraktföretag men då hade priset blivit nåt helt annat!

Grattis till ett grymt köp. 1x98an är en riktigt jävla charmerande best till hoj. Min kommer alltid ligga mig nära till hjärtat och jag kommer aldrig göra mig av med den. :kär

Jo nog var det en bit att åka, ca 31 mil enkel väg. Men klart överkomligt och fullt möjligt att åka på en dag. Skulle jag ha åkt till Skåne hade jag behövt sova över nånstans och då hade det blivit en kostnad till. Alternativt var ju att vänta nån vecka till, men då det som är kvar av säsongen räknas i enstaka veckor var man ju duktigt sugen att få hem 1198'n!
Jag hade också kunnat anlita ett annat fraktföretag men då hade priset blivit nåt helt annat!

:va

Hur långt tror du det är mellan Lödde och V-ås?

Kul!
Jag köpte också min första hoj, 2006, av Per på BR Hörberg i Lödde. Har fortfarande kvar den. :)
Han hänger här på sporthoj har jag för mig, och är dessutom en riktigt snabb banracer.
Här är han på knutstorp: https://www.youtube.com/watch?v=EeEQ56vA2nc
Gammal film men underhållande ändå(det går undan!). :)
Högre hastighet innan rakan än jag själv hade innan bromsningen...

Kan förövrigt rekommendera att köra med ssemse om man har möjlighet!

Last edited:
Jag kom på hur man ska bli uppmärksammad hos stora lokala handlaren.. Knata in en onsdageftermiddag i oktober i full mundering.
Skulle nog ha fått provköra vilken hoj som helst trots att jag bara var där för att försöka få klarhet i vad lite servicejobb kan kosta :hihi

(tog en sväng med BMW R nineT. Fin hoj men inget för nån över 160cm)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman