Riddare på skinande springare !!!

Rider71

BikeKnight
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
GIXXER 1100
Ärade Hojbröder o Hojsystrar !

Jag vet inte men, jag har alltid känt i mitt hjärta att hojåkning alltid haft en koppling till "Riddare" o "Springare" för jag har alltid tyckt att skinnstället,
stövlarna, handskarna, samt hjälmen är "rustningen" o hojen "springaren" och om en människa är i "nöd" så rycker man in o befriar kvinna, man, eller djur från den onda delen i situationen omedelbart !!!

"SÅ FINNS DET NÅGRA ANDRA RIDDARE HÄR PÅ SPORTHOJ".......ELLER ???

Mvh.....King Arthur :hojharley

Jahopp. Inte nog med fartkameror och mitträcken, nu ska jag bli tvungen att köra med lans oxå.

Annars borde ju grabbarna på kromslädarna gilla att ha plåtrustning på sig om de bara fick polera och kroma den lite?

Klart fan jag är riddare! Men det vette fan om jag räddar så många i nöd, mest jag själv som blir rädd och nödig när jag håller på att köra åt skogen.

/perris

:va Har du rökt nåt olämpligt?
:D

Jag fick faktiskt vara med på 2st tornerspelsuppvisningar på medeltidsdagarna vid tyresö slott förra sommaren...fan vad svårt det är att pricka saker med lansen...

Nej du, BananBosse !!!

Tjena BananBosse !

Neej, jag har inte rökt någonting.....jag är alldeles för stark som människa för o röka på.....det är svaga människor som behöver fly undan verkligheten på det sättet....jag har alltid haft sådana här gamla värderingar sånt som som min "mor" lärt mig !!!

"Men dock är det inte många som kommer ihåg sådana gamla värderingar"

Mvh......Warrior Rider ! :va

:va Har du rökt nåt olämpligt?
:D

Tjena BananBosse !

Neej, jag har inte rökt någonting.....jag är alldeles för stark som människa för o röka på.....det är svaga människor som behöver fly undan verkligheten på det sättet....jag har alltid haft sådana här gamla värderingar sånt som som min "mor" lärt mig !!!

Faan... Då måste ja va jätte svag:angel

3100947 Tjena BananBosse !

Om du inte ha velat fly någongång så har du fan inte gett järnet någon gång heller..

nu ska vi se här om vi kan analysera kopplingen lite :tungan

förr i världen fanns riddare, de var dubbade av högsta hönset i trakterna och anförtrodda att hålla ordningen, driva in skatter o avgifter, vara representater för hönsets vilja där de befann sig.

spola fram lite i tiden till ungefär 16- 1700-tal..
då framträder nu tydligt något annat i riddarens ställe.
denne kallades för fiskarl, eller "länsman"
hade exakt samma uppgift, fast hade ingen rustning iom skjutvapnens utbreddhet gjorde dem ineffektiva.
dock oftast till häst.

spola fram lite till nutid..

och vips, nu finns där någon som: är beväpnad, har en mekanisk häst, driver in skatter och avgifter, håller ordningen och är allmän goodguy i högsta hönsets vägnar.

Mc-polisen :)

Du kanske skulle söka till nåt sånt, det absolut närmaste en riddare du kommer i dagens läge.

eller så kan du ju alltid starta jousting-turneringar på hoj, skulle säkert bli jättepopulärt..

fasen jag skulle nog ställa upp till o med.

Jag känner mig som en riddare var gång jag i mitt antika svarta skinnställ drar oljestickan ur oljetanken när jag tankar. Beware...

Måhända ett tornerspel mellan två hojar med dragna oljestickor, någon?

Riddare i nutid poliser ???

Tjena Arachnid !

Jaa för många år sen så ville jag bli polis.......men ack så gick inte det för dagens polis ska vara akademiskt utbildade helst eller lägst samhällsvetenskapliga linjen/program precis som det hjälper i en skarp situation.....den moderna kalla kriminella brottsutövaren skiter fullständigt i om du kan rabbla upp en massa lagtexter utantill......i en sån situation behövs kunskap endast om grundpsykologi, laga stöd....alltså var du får göra och inte göra....samt starkt mod, stark moral, o sunt förnuft.....men ett ytterligare problem är att domarna dömer oftast för milt gentemot vad dom får alltså vad maxstraff skalan säger.....o jag själv har erfarenhet av att jobbat som väktare, flygplatskontrollant, butikskontrollant samt p-vakt !!!

Mvh......Knutten ! :pangihuve

nu ska vi se här om vi kan analysera kopplingen lite :tungan

förr i världen fanns riddare, de var dubbade av högsta hönset i trakterna och anförtrodda att hålla ordningen, driva in skatter o avgifter, vara representater för hönsets vilja där de befann sig.

spola fram lite i tiden till ungefär 16- 1700-tal..
då framträder nu tydligt något annat i riddarens ställe.
denne kallades för fiskarl, eller "länsman"
hade exakt samma uppgift, fast hade ingen rustning iom skjutvapnens utbreddhet gjorde dem ineffektiva.
dock oftast till häst.

spola fram lite till nutid..

och vips, nu finns där någon som: är beväpnad, har en mekanisk häst, driver in skatter och avgifter, håller ordningen och är allmän goodguy i högsta hönsets vägnar.

Mc-polisen :)

Du kanske skulle söka till nåt sånt, det absolut närmaste en riddare du kommer i dagens läge.

eller så kan du ju alltid starta jousting-turneringar på hoj, skulle säkert bli jättepopulärt..

fasen jag skulle nog ställa upp till o med.

Häromdagen så körde jag runt i ett villaområde och letade efter en gata. Jag var lite vilse så jag stannade brevid en tjej som var ute och gick med en barnvagn. Tänkte bara fråga om vägen. När jag fumlar med att få hojen i neutral så börjar hon se rädd ut och fortsätter att gå snabbare. Jag ropar på henne och hon i sin tur ropar på sin kille som står sådär 100 meter bort och hon vägrar ens titta på mig. Jaha, tack för hjälpen då, tänkte jag och körde vidare. Hennes kille stirrar på mig som om jag skulle våldta både hans tjej och honom. Helt otroligt vilka fördommar folk kan ha.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka