rf900r går på 3 burkar!

Tatto75

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Ort
I skogen utanför Trosa!!
Hoj
KAWASAKI ZZR 1400
rf900r går tok illa när den blir varm! ?????????

tja min rf går bara på 3.:huvet
har haft den inne på ava för div saker.
och haft den inne på recond..
hämtade den idag. den gick tok bra 2mil.
sen blev det ett stopp på 5min.
när jag sen skulle åka igen så
gick den bara på 3 burkar..
vad kan de bero på????
skriv gärna till mitt garage
mvh tatto 75
 
Last edited:
va de blöt ute idag?
ha dom bytt stift? isf kanske nån hatt inte riktigt suttit fast o hoppat av..
(bara fundringar :) )
 
tja min rf går bara på 3.:huvet
har haft den inne på ava för div saker.
och haft den inne på recond..
hämtade den idag. den gick tok bra 2mil.
sen blev det ett stopp på 5min.
när jag sen skulle åka igen så
gick den bara på 3 burkar..
vad kan de bero på????
skriv gärna till mitt garage
mvh tatto 75

tjena. jag hade problem om min stod i 2 dar eller mer. när jag startade så gick den på 3 cyl, efter 5-7 mil släppte det och den gick igång på fjärde. har haft den inne på service ett par gånger för det felet, men de hittade inget.

nu beslöt jag mig för att riva isär skiten själv och kolla. i tändhatten fanns det fukt, under gummidutten som sluter om stiftet. jag "gratinerade" tändspolar, kablar och tändhattar i 60-75 grader c:a i ugnen i 6 timmar. efter det lade jag på klarlack över spolar, kablar och tändhattar. (tejpade anslutningar, såklart.) funkade klockrent. nu går den på alla fyra i alla lägen.

vet inte om det är samma fel på din, men det kan vara värt att kolla.

Mvh Christer
 
tja min rf går bara på 3.:huvet
har haft den inne på ava för div saker.
och haft den inne på recond..
hämtade den idag. den gick tok bra 2mil.
sen blev det ett stopp på 5min.
när jag sen skulle åka igen så
gick den bara på 3 burkar..
vad kan de bero på????
skriv gärna till mitt garage
mvh tatto 75

Hade samma problem med min RF för några år sedan.
Ena dagen gick den kanon sen gick den som en säck potatis.

Det var ett tändstift som gett upp, skulle tro att ett tändstift blir sämre men att det helt ger upp har jag aldrig varit med om :va

/BW
 
Jag kan ju dela med mig om en erfarenhet från bilvärlden vad det gäller tändstift.

Åkte på o hämta Mit X bubbla som dog efter 4 km. körde hem den på kvällen o den dog precis när jag kom hem. bytte tändspole fördelare brytare konding. men felet kvarstod den dog efter ett par km. Felet var att stiften var köpta på biltema. fick värmesprickor i dom så dom dog så fort motorn kom upp i arbets temp.

Min Mondeo började gå skit en dag. så fort den blev varm. rev ut stiften och till min förvåning hadde jag en 1mm bred spricka i isolatorn. bytte stift men det återkom helatiden efter ca 100 mil. ringde o kollade runt lite o det visade sig att hade man kassa tändkablar så sprack siolatorn och gnistan gick kortaste vägen.

Jag sattsar på att du behöver ett par nya stift
 
Det är inget roligt fel alls. Jag har varit utför liknande. Är du säker på att den går på 3 cylindrar? Jag trodde min gick på 3, men sen visade det sig att den bara gick på 2. Plocka bort tanken och sen testa att ta bort en tändhatt i taget så märker du ju vilken cylinder den inte går på och då är det lättare att gå vidare därifrån. Du ser ju också om det är fel på tändningen eller bensintillförseln.

När en hoj går på en cylinder mindre än de borde när den är kall och sen vaknar efter ett tag, så är det troligt att det är en trottel som kärvar. Det har hänt några gånger med min.

Jag hade samma symptom som du först beskriver på min kawaskaki. Den kunde gå jättebra, men om jag stannade och kastade vatten eller tankade så gick den illa sen. Jag lämnade in den och de sa att det var fukt i tändhattarna. Fint tänkte jag och åkte hem, hann inte halvvägs innan den bluddrade. Efter många vändor kom jag på att det var tändboxen. Två dagar efter att jag fått en ny började sidostödsbrytaren att jävlas, men det är fixat nu. Så är det att ha en gammal Kawaskaki, helt underbart. :)
 
hojen står på ava mc nu... tack för alla tips..

Ett tips kan vara att brorsan hällt ägg i din hoj bara för att du körde ifrån honom förra året.. Det behöver inte vara just ägg, han är oxå duktig på att hälla salt, fjädrar och även trolldeg i andras motorer.. allt för att få vara snabbast i Trosa.. du vet, don´t fuck with da boss.. lixom..

// Johan (Peters brorsa..)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top