Results of Beviks KTM SuperMotard Cup 2

Tack för en schysst uppvisning, ni som inte var där missade verkligen något!

lms-bevikscup2-0768.jpg

Fler bilder från tävlingen finns här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=85125

Ja ni som inte va där missade nåt som sagt, fy fan va fort det gick för en del. Finalen var otroligt häftig att titta på!

Jag hörde lite rykten i depån att många skulle satsa på 450 nästa år? nån som vet det eller är det redan silly season?

Supermoto skrev:
Det var ju JÄVLIGT märkligt att det gick fort att få upp länkar till tider och resultat den här gången :fatta! :7peta :tungan

:) :tummenupp :D :hihi
GRATTIS SOM FAN PETER !!!

Hehe, kan det varit för att jag piskade honom lite igår? ;-) moahahaha
Kolla vad lite kvinnlig :fatta! :tuttar kan göra.... :D

Ja jag hade en stark hejarklack det hjälpte bra.
Och sedan var det ju min dotters första besök på en tävling, kan ju inte göra bort mig inför henne, måste visa att gubben fortfarande kan lite.

Bifogat

• P6140029_2.JPG
    P6140029_2.JPG
    44.7 KB · Visningar: 61
  • P6140049_2.JPG
    P6140049_2.JPG
    51.9 KB · Visningar: 67
Jocke W skrev:
Jag hörde lite rykten i depån att många skulle satsa på 450 nästa år? nån som vet det eller är det redan silly season?

Det är nog 450 som blir värsta och tätaste klassen även i sverige så småningom, de kör ju lika fort el fortare än Open redan nu.
I usa är 450 klart hetaste klassen och i vm börjar det bli samma sak.

rejser skrev:
Det är nog 450 som blir värsta och tätaste klassen även i sverige så småningom, de kör ju lika fort el fortare än Open redan nu.
I usa är 450 klart hetaste klassen och i vm börjar det bli samma sak.
Synd1: Att inte vassaste klassen är den "värsta".
Synd2: Att vissa hojar går så märkbart mycket fortare än andra att man lätt misstänker +20-50cc extra...... Jag skulle inte vilja stå överst på pallen och veta att jag så uppenbarligen fuskat.

Supermoto skrev:
Synd2: Att vissa hojar går så märkbart mycket fortare än andra att man lätt misstänker +20-50cc extra...... Jag skulle inte vilja stå överst på pallen och veta att jag så uppenbarligen fuskat.

Men sånt går väl att kontrollera! Hur funkar besiktingen igentligen? verkade som dom tog in hojjen i ladan sen glodde nån på den och skicka ut den..gick ju väldigt snabbt.

Edit, är medveten att sånt inte skulle hinnas med före tävling men efter tävling kan det väl mätas upp, i så fall tas poäng eller platsen ifrån dom.

Last edited:
Supermoto skrev:
Sen äre ju ganska stor skillnad på storleken på föraren också. Min moppe var standard på åland å jag tycker då inte att tex Bodingh var speciellt mycke snabbare än mig på rakorna trots att han säkert har 15hk mer, om inte ännu mer. Sen att han var lite snabbare i övrigt har inte med saken å göra :tungan :rolleyes:

OlleR skrev:
Sen äre ju ganska stor skillnad på storleken på föraren också. Min moppe var standard på åland å jag tycker då inte att tex Bodingh var speciellt mycke snabbare än mig på rakorna trots att han säkert har 15hk mer, om inte ännu mer. Sen att han var lite snabbare i övrigt har inte med saken å göra :tungan :rolleyes:

Tim Cedergren väger väl runt 65kg kan man gissa. Då går det fort utan en massa hk.
Stambeck är väl inte så mycket tyngre han?
Man måste även bromsa sent/bra och köra fort in i och ut ur kurvorna. Har även tänkt likadant som Supermoto, men jag har övergett de tankarna och insett att låg vikt plus skicklighet övervinner många hästkrafter. Har man sedan en väl fungerande fjädring så kan man åka ännu fortare.

Och har man sedan ett bromsok som inte läcker går det ännu bättre.
Jag-> :fatta! <-Braking-ok

Last edited:
LasseR6 skrev:
Tim Cedergren väger väl runt 65kg kan man gissa. Då går det fort utan en massa hk.
Stambeck är väl inte så mycket tyngre han?
Man måste även bromsa sent/bra och köra fort in i och ut ur kurvorna. Har även tänkt likadant som Supermoto, men jag har övergett de tankarna och insett att låg vikt plus skicklighet övervinner många hästkrafter. Har man sedan en väl fungerande fjädring så kan man åka ännu fortare.
Mmm, jag åkte ju husa tidigare men gick ner i hästkrafter istället och jag kan inte säga annat än att det har funkat kanonbra! Köpte till två hästkrafter till Hondan å inte blev jag nå mycke snabbare för det. Nä fyfan, tar hellre dom där 14000 som ett akra kostar å lägger på chassit.

Fast är man inte hästkraftsbög så blir man viktbög istället :D Jobbar hårt nu för att gå ner de där 2,5kg till 50 :P :banana När KTM-cupen kommer igång lär det väl finnas ett gäng killar i min viktklass :(

LasseR6 skrev:
...låg vikt plus skicklighet övervinner många hästkrafter. Har man sedan en väl fungerande fjädring så kan man åka ännu fortare.

Ja en bra fjädring gör nog mer för varvtiderna än mkt effekt även på Sviestad.
Crossfjädringen jag körde med på första Beviksrejset fungerade bättre än Öhlinskittet på nya hojen :brinnerup
Vilken tur att man har tillgång till banor att testa fjädring på då...eller inte.

Supermoto skrev:

Jag bänka min Suzka innan racet igår i Moto Speeds Buss som stog i depån och det blev 49HK på bakhjulet, och jag väger 80kg ,
det vi har jobbat mest med för att vi ska bli snabba är "hela paketet".
Alltså motor,fjädring, chassi, vxl-låda, däck, kondition , 1 av dom som inte han med Tim i Semin har 27HK mer på bakhjulet på Svista banan det säger en del.
Vi ser fram emot att få öppna våra motorer när och var som helst så vi får dra ner brallerna på vissa glappkäftar :banana
Crille #15

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...