Resultat - Roadracing 2005

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det tycks inte finnas någon plats på internet för att se årets samlade svenska resultat i Roadracing. De borde förstås ligga under www.svemo.se men där länkas man vidare till www.roadracing.se där man länkas vidare till de olika tävlingsarrangörernas hemsida. Väl där är det ofta svårt eller omöjligt att hitta årets resultat. På www.roadracing.se har man lagt ner energi på att skapa ett bildgalleri och annonsforum - men inga aktuella resultat. :confused:

Det finns en del överklaganden efter Knutstorp om jag fattat rätt.
Det är Svemo som inte har skickat slutgiltiga resultat till Roadracing.se så de kan inte lägga ut några ännu. Var likadant förra året - det dröjde ett tag innan de kom upp.

oFFkeFF skrev:
Det är väl kanske just det Nyteknik menar, att det inte ligger på roadracing.se utan länkas därifrån.
Ser inte det som ett gigantiskt problem dock.
Det är ju där man hittar infon. Visst vore det trevligt med ett enhetligt system men det kräver resurser eftersom infon kommer in i olika typer av format och på olika sät från de olika arrangörerna tex. Du hittar ju alla resultat på den sidan eller hur?

Jo visst hittar man alla resultat. Men det ger faktiskt inte ett särskilt proffsigt intryck. Roadracing.se är vårt ansikte utåt, och tycker jobbet som JP lägger ner på den är riktigt bra, men det finns ju alltid utrymme för förbättringar.
Nu utgår man exempelvis från att alla som vill läsa resultat från linköping exempelvis har excel etc.
Att samla resultaten på ett ställe, på samma sätt, ger ett mycket proffsiga intryck. motogp.com's är ett exempel som faktiskt inte är särskilt svårt att hacka ihop.

Goodstuff skrev:
Ser inte det som ett gigantiskt problem dock.
Det är ju där man hittar infon. Visst vore det trevligt med ett enhetligt system men det kräver resurser eftersom infon kommer in i olika typer av format och på olika sät från de olika arrangörerna tex. Du hittar ju alla resultat på den sidan eller hur?
Jag hittade inte länken som du bifogade ovan. Hur kommer man dit från startsidan? Resultaten är ju något som ska vara absolut jättetydligt att hitta på startsidan. Jag startade inte tråden för att gnälla utan för att jag många gånger har velat kolla ett resultat och genom omlänkningar hamnat på olika klubbars hopplösa sajter. Som oFFkeF skriver borde det vara möjligt att göra ett snyggt och lättnavigerat sätt - speciellt om det har varit möjligt att skapa ett annonsforum, bildgalleri och annat mindre viktigt.

Längst upp, under supportklasser, står det RESULTAT......

Jag tror att anledningen till att resultetn redovisas i olika former är följande.
1. Tid och resurser.
2. De olika klubbarna har alla olika format/system för sin tidtagning och hur resultaten sparas.
3. Det tar längre tid att knacka ihop ett format som funkar med alla olika format som klubbarna har än att göra ett annonsforum eller ett bildgalleri.
4. Skickar inte klubbarna in resultaten i elektronisk form så är man så illa tvungen att länka till deras egna sidor.

Fast detta är bar mina spekulationer och inte exakt sanning.

Last edited:
Goodstuff skrev:
Längst upp, under supportklasser, står det RESULTAT......

Jag tror att anledningen till att resultetn redovisas i olika former är följande.
1. Tid och resurser.
2. De olika klubbarna har alla olika format/system för sin tidtagning och hur resultaten sparas.
3. Det tar längre tid att knacka ihop ett format som funkar med alla olika format som klubbarna har än att göra ett annonsforum eller ett bildgalleri.
4. Skickar inte klubbarna in resultaten i elektronisk form så är man så illa tvungen att länka till deras egna sidor.

Fast detta är bar mina spekulationer och inte exakt sanning.

Kan ju inte vara någon större svårighet att göra ett formulär/standard hur resultat ska skickas in. De flesta använder väl AMB tidtagningssystem så det är troligen i grunden ganska lika.

Sedan lägger man upp resultaten efter den färdiga mallen, alla tävlingar ser listorna likadana ut i stilen, kanske ett bannamn och klubblogga i hörnet.

Det måste ju ligga i klubbarnas intresse också att resultaten redovisas ordentligt.

Rolle Rotax skrev:
Kan ju inte vara någon större svårighet att göra ett formulär/standard hur resultat ska skickas in. De flesta använder väl AMB tidtagningssystem så det är troligen i grunden ganska lika.

Sedan lägger man upp resultaten efter den färdiga mallen, alla tävlingar ser listorna likadana ut i stilen, kanske ett bannamn och klubblogga i hörnet.

Det måste ju ligga i klubbarnas intresse också att resultaten redovisas ordentligt.
Det är säkert som du säger men det ska ju göras och som vi alla vet är personella resurser det största problemet.

Rolle Rotax skrev:

Svårigheten är KOMMUNIKATION och SAMARBETE klubbar och SVEMO sinsemellan. Det tycks i många fall vara, minst sagt.. begränsat.

Jag tar dock åt mig och håller med om att det är mindre bra att länkning sker till externa resultatfiler istället för att de huseras hos rr.se. Ibland är det befogat när klubbarna inte ger mig resultaten (ex Hyllinge som jag fortfarande väntar på), men i fallet LMS är det jag som inte hunnit med det. Fixar det!

Får förresten många mejl om att det skrivs och publiceras alldeles för få artiklar på rr.se. Vad kan jag säga, börja skriv :)

Ska ta och skriva lite inför nästa år, inte om mig då utan intressanta intervjuoffer.
Några namn det frågas efter?

Goodstuff skrev:
Ska ta och skriva lite inför nästa år, inte om mig då utan intressanta intervjuoffer. Några namn det frågas efter?

Toppnamnen inom A-klasserna först och främst. Men inte bara OM personer, utan även om rr.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Back