Reservdelar Yamaha...?

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Skulle behöva lite reservdelar till min Yamaha och inser då plötsligt att jag inte har ngn vettig inköpskanal för just Yamaha.
Någon som har tips på bra ställen med sjyssta priser?

Svenskt eller utländskt spelar kvitta!

(typ https://www.davidsilverspares.co.uk/ för Hynda)

Skulle behöva lite reservdelar till min Yamaha och inser då plötsligt att jag inte har ngn vettig inköpskanal för just Yamaha.
Någon som har tips på bra ställen med sjyssta priser?

Svenskt eller utländskt spelar kvitta!

(typ https://www.davidsilverspares.co.uk/ för Hynda)

Vad är det för nåt du ska ha och till vad för Yamaha? Lite beroende på det skulle jag nog också rösta för CMS och KEDO. :tummenupp

Vad är det för nåt du ska ha och till vad för Yamaha? Lite beroende på det skulle jag nog också rösta för CMS och KEDO. :tummenupp

Ska ju uppdatera fjädringen på min Tricker (se sep tråd) och har fått iväg beställningen på en bakstöta, ska snart även beställa fjädrar till gaffeln. Tänkte då passa på att byta packboxar (eller radialtätningar om så önskas :tungan) när det slog mig att jag inte har koll på ett bra inköpsställe just för Yamaha delar.

Ska kika närmare på alternativen jag fick, bug o bock!
:tummenupp

Jag skulle vilja slå ett slag för xlmoto.se

Jag blir ständigt förvånad över att de har spridda skurar av slitdelar till 30 år gamla japshojar till eBaypriser. Vissa grejer som bromsskivor är ofta dyra, men batterier, bromsbelägg, vajer, tändstift, olja, filter......skitbilligt.

Kikade att Dragstar 250 verkar ha samma packboxar P40FORK455208. Dimensionen på den är 35x48x8,5/10,5.

Kollade om min lev hade hemma till Tricker(fick in 35 träffar på Tricker). Men....dom verkar ha valt att inte ta hem den i sitt sortiment.

Kanske till hjälp?

Kikade att Dragstar 250 verkar ha samma packboxar P40FORK455208. Dimensionen på den är 35x48x8,5/10,5.

Kollade om min lev hade hemma till Tricker(fick in 35 träffar på Tricker). Men....dom verkar ha valt att inte ta hem den i sitt sortiment.

Kanske till hjälp?

:Bugar

Lelles har reservdelar och sprängskisser till de flesta märken. Ktm sidan är bäst, men de andra funkar säkert också.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Om du är ute efter slitdelar skulle jag kolla ebay. Men där har du kanske redan kollat?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...