resa till prag

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
jag och 4 polare åker med buss till prag i dec för att förstöra levern och bränna pengar,

någon som har åkt en buss resa dit ? kommer det bara vara folk över 78 ?

vad ska man göra/inte göra ? tipps på grymma uteställen/strippklubbar ?

Jag kom hem från Prag idag, ta med varma kläder för det var galet kallt och ruggigt.
Prova Caraeoka om ni vill gå på "klubb", det var en upplevelse. Jag såg mycket mer än vad jag behövde se. :bäversafari

Det är helfestligt :)

Jag och tre vänner åkte en gång på bussresa till Prag, på resan ner var bussen halvfull och de sålde god kall öl så det kändes som resan tog 2 h. I prag finns massa saker att göra, god mat och öl.

Finns ett jättedisco nere vid Karlsbron som ni borde passa på och gå på. Tror det var 6 våningar och en fest som jag sent ska glömma.

Ta en dag och glid upp i Katedralen och slottet så ni verkar kulturella. Finnsmassa fina pubar på vägen så kultur är roligt där.

Porr & strippklubbar finns det massor men ölen är dyr samt är det inte så svårt och ragga vanliga damer. Räcker bara vara rik, snygg och välhängd... Precis som här hemma.

En sak som de har billigt och med riktigt bra kvalitet är skor faktiskt.

Finns en källarpub nära deras aveny i NY-stuk.. Vad den nu hette... Bästa förfesten i stan. Man blir serverad av män i smoking, de knipsar och tänder ens cigarrer mm... Vi drack 48 groggar tillsammans och allt kostade 1200 kr. Dock var det red bull race den kvällen och alla groggar 25 kr

Ska allt åka tillbaka, men det går ju flyga billigt med... Dock måste man minst gjort en bussresa innan man är kvaliciferad att flyga dit

Prag är resmålet som gäller till Kristi-flygare, då är hela staden ockuperad av studenter framförallt från Lund. Där finns fler klubbar än man kan räkna till men ingen jag tycker är sådär outstanding jättebra. Käkar gör man bäst på stora torget med kyrkan. Ölprovning och bryggeribesök är en trevlig sysselsättning i bakfyllan.

Några tips från en som varit med förr. Undvik att:
* Pissa på polisens vaktkurer
* Skita i hotellobyn
* Lägga trabanter på taket
* Tjafsa med dörrvakterna (åtal för övervåld existerar inte sålänge du överlever)
* Åka T-bana utan biljett (biljetten kostar 5kr och bötern 300kr)
* Slå sönder tågvagnen på nedresan

(Ja allt detta lyckades folk i min klass med och det slutade med att vi blev utkastade från hotellet och polisen eskorterade oss till gränsen)

Jag kom hem från Prag idag, ta med varma kläder för det var galet kallt och ruggigt.
Prova Caraeoka om ni vill gå på "klubb", det var en upplevelse. Jag såg mycket mer än vad jag behövde se. :bäversafari

faan tänkte ju inte på att det är kallt... får väll vara full konstat :D

Caraeoka är nu inplanerat stopp

Jag och tre vänner åkte en gång på bussresa till Prag, på resan ner var bussen halvfull och de sålde god kall öl så det kändes som resan tog 2 h. I prag finns massa saker att göra, god mat och öl.

Finns ett jättedisco nere vid Karlsbron som ni borde passa på och gå på. Tror det var 6 våningar och en fest som jag sent ska glömma.

Ta en dag och glid upp i Katedralen och slottet så ni verkar kulturella. Finnsmassa fina pubar på vägen så kultur är roligt där.

Porr & strippklubbar finns det massor men ölen är dyr samt är det inte så svårt och ragga vanliga damer. Räcker bara vara rik, snygg och välhängd... Precis som här hemma.

En sak som de har billigt och med riktigt bra kvalitet är skor faktiskt.

Finns en källarpub nära deras aveny i NY-stuk.. Vad den nu hette... Bästa förfesten i stan. Man blir serverad av män i smoking, de knipsar och tänder ens cigarrer mm... Vi drack 48 groggar tillsammans och allt kostade 1200 kr. Dock var det red bull race den kvällen och alla groggar 25 kr

Ska allt åka tillbaka, men det går ju flyga billigt med... Dock måste man minst gjort en bussresa innan man är kvaliciferad att flyga dit

jävla bra recension:tummenupp låter ju underbart fan va levern kommer må bra :D

låter som resan inte kommer kosta mer än en helg hemma.. resa hotell gick på 1800kr fanns 6dagars för några hundra mer men dom var slut

bli behandlade som kungar och betala samma som att sitta på macken och dricka t-röd och folköl låter jävligt trevligt:tummenupp du kommer inte alls ihåg vad stället hette ?

Prag är resmålet som gäller till Kristi-flygare, då är hela staden ockuperad av studenter framförallt från Lund. Där finns fler klubbar än man kan räkna till men ingen jag tycker är sådär outstanding jättebra. Käkar gör man bäst på stora torget med kyrkan. Ölprovning och bryggeribesök är en trevlig sysselsättning i bakfyllan.

Några tips från en som varit med förr. Undvik att:
* Pissa på polisens vaktkurer
* Skita i hotellobyn
* Lägga trabanter på taket
* Tjafsa med dörrvakterna (åtal för övervåld existerar inte sålänge du överlever)
* Åka T-bana utan biljett (biljetten kostar 5kr och bötern 300kr)
* Slå sönder tågvagnen på nedresan

(Ja allt detta lyckades folk i min klass med och det slutade med att vi blev utkastade från hotellet och polisen eskorterade oss till gränsen)

vilken jävla resa haha hur kom ni hem ? och jag hoppas att detta inte var folk som ev ska operera mig ?

får man dricka på bryggiriet ?

Last edited:
vilken jävla resa haha hur kom ni hem ? och jag hoppas att detta inte var folk som ev ska operera mig ?

får man dricka på bryggiriet?

Nädå det var min gymnasieklass och av dem är det bara jag som skall bli läkare. Hem kom vi med tåg där eleverna vaktades av polisen så att vi verkligen lämnade landet. Efter min årskulls härjningar förbjöd skolan resor dit men uppenbarligen verkar det inte ha någon effekt då årets studenter verkar vara nästan lika duktiga.

På bryggeriet får du dricka någon öl men det är inte lämpat för vrålsupning utan mer för att smaka och njuta. Klubben som beskrivs ovan vid karlsbron har 5 våningar och är helt ok även om köerna brukar vara låånga och musikutbudet är ruskigt mainstream de 5 olika dansgolven till trots. Dessutom klarar bartendrarna inte av att blanda något mer avancerat än rom/cola..

Nädå det var min gymnasieklass och av dem är det bara jag som skall bli läkare. Hem kom vi med tåg där eleverna vaktades av polisen så att vi verkligen lämnade landet. Efter min årskulls härjningar förbjöd skolan resor dit men uppenbarligen verkar det inte ha någon effekt då årets studenter verkar vara nästan lika duktiga.

På bryggeriet får du dricka någon öl men det är inte lämpat för vrålsupning utan mer för att smaka och njuta. Klubben som beskrivs ovan vid karlsbron har 5 våningar och är helt ok även om köerna brukar vara låånga och musikutbudet är ruskigt mainstream de 5 olika dansgolven till trots. Dessutom klarar bartendrarna inte av att blanda något mer avancerat än rom/cola..

hellvete vilken svin resa haha ¨får väll säga att man är från norge istället, förstår om dom avskyr svenskar

Där var jag också, djäklars vilket kul ställe! Sex våningar roligt! Ett dansgolv och bar på varje våning och techo med chill out längst upp har jag för mig. :tummenupp

Synd ni inte kollade alternativet med att åka tåg. Inte mkt dyrare än buss, går snabbare & betydligt bekvämare + att när jag reste blev det en dag extra.

hur lång tid kan resan ta ? ochföresten är det olagligt att köpa horor ?

Nej prostitution är lagligt på samma sätt som i Holland/Tyskland/Ungern mfl europeiska länder. Fast att åka till Prag och hyra proffs är ung så mycket L varning det blir.

Prag tar ca 15h från att nu rullar av båten i tyskland.

Last edited:
Nej prostitution är lagligt på samma sätt som i Holland/Tyskland/Ungern mfl europeiska länder. Fast att åka till Prag och hyra proffs är ung så mycket L varning det blir.

Prag tar ca 15h från att nu rullar av båten i tyskland.

tänkte mest att brudarna skulle få betala för kvalitetstid med mig

fan det är mer än jag trodde...

hon följer med som guide för mig :tummenupp

hur långt tid tog buss resan för dig ?

Hoppade på i Halmstad, var ca: 3h till färjan, 3 på färjan och sen tog det ca: 8 h. Vi hade hur kul som helst så tidsperspektivet kan vara lite skevt.

En liten fördel är att jag pratar språket och allt blir lättare och ibland även billigare då.

Pivo = Öl

Heska = Snygg

Holka = Tjej

Nu klarar du dig...:tummenupp

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back