Resa Thailand dec-07-jan-08

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Då har man bokat sin första Thailandsresa som går av stapeln den 9:e dec t.o.m 9:e jan.

Någon annan som ska åka till Thailand nästa vinter eller kanske funderar på samma sak?

Så nu är det bara dax att börja spara :gnissla

Vill åka NU! :yoparty

Låter inte helt fel det inte!
Skulle bra gärna vilja göra det också men har så mycket annat inplanerat i sommar så ekonomin skulle total kollapsa...

Åker nästa år i Mars, trevligt när föräldrarna bjuder...

blir 3 gången jag är där

Extra trevligt att det blir gratis :tummenupp

Nåt som är extra värt att spana in?

Mycket trevligt, vart svårt annars med hojen..

Jag trivs extremt bra på Koh Samui-Chaweng stranden, finns det man behöver samt att det är ett helt annat lung där tycker jag, sen kan man ju åka därifrån till dom omkringliggande öarna som också är fina

höhö har ingen aning om vad det är men jag antar att det är nåt thai-snusk :D

Jag trivs extremt bra på Koh Samui-Chaweng stranden, finns det man behöver samt att det är ett helt annat lung där tycker jag, sen kan man ju åka därifrån till dom omkringliggande öarna som också är fina

Det enda jag har planerat in är full moon partyt, ligger väl också på en egen ö vad jag har fattat???

Last edited:
höhö har ingen aning om vad det är men jag antar att det är nåt thai-snusk :D

Det enda jag har planerat in är full moon partyt, ligger väl också på en egen ö vad jag har fattat???

Jo det är på Koh panyang "stava" som ligger bara några minuter med speedboat från Koh Samui

Brukar vara ganska mycket ös där, billiga och stor buckets, garanterad fylla

Jo det är på Koh panyang "stava" som ligger bara några minuter med speedboat från Koh Samui

Brukar vara ganska mycket ös där, billiga och stor buckets, garanterad fylla

Låter bra! :D

Har du nån koll på vad boende i regel brukar kosta?

Låter bra! :D

Har du nån koll på vad boende i regel brukar kosta?

Nja beror lite på vilken standard man vill ha, från nån 100 till nån 1000 per natt, har man jobbigt att sova i värmen som jag så måste man ha ac på rummet, blir riktigt svettigt

Nja beror lite på vilken standard man vill ha, från nån 100 till nån 1000 per natt, har man jobbigt att sova i värmen som jag så måste man ha ac på rummet, blir riktigt svettigt

TUSING? Va fan är det lika dyrt som hotell här i sverige :confused:

inte för att jag varit där men polarna har varit där och brossan är där nu.

pippiöarna skall tydligen vara något fint och sedan till detta med rummet, polarna som var där sov för typ 50 kr natten och tyckte den standarden var absolut tillräckig. är ju iof inte ac men va fan frysa kan man göra hemma i sverige. man skall väll inte sova när man är där i alla fall:tungan :va

inte för att jag varit där men polarna har varit där och brossan är där nu.

pippiöarna skall tydligen vara något fint och sedan till detta med rummet, polarna som var där sov för typ 50 kr natten och tyckte den standarden var absolut tillräckig. är ju iof inte ac men va fan frysa kan man göra hemma i sverige. man skall väll inte sova när man är där i alla fall:tungan :va

Exakt, standarden skiter jag rätt rejält i. Är i stort sett bara ute efter att slippa sova på marken och kunna ha min packning där :tungan

Jag åker dit 27 februari, stannar hela mars. Ska träna Muay thai, hoppa guny, gå på shooting range, hyra jet-ski, cliff-dive och kanske dykcert.

Boende hittar man lätt under 150 spänn natten. Tycker man kan lägga mer på upplevelser än boende, men någon natt på riktigt hotell blir det nog.

Spenderade två veckor i Patong på Phuket och det är fan nåt av det värsta jag har gjort här livet. Jag skulle inte återvända till något av turistställena i Thailand ens mot betalning. Andelen kvinnor som inte var till salu på ett eller annat sätt låg väl på ungefär samma nivå som andelen alkohol i blodet vid en normal fylla. Att man inte tog till våld mot någon som erbjöd "massage", kostymer, badbollar eller Diesel-t-shirtar var fan ett under. Man skämdes ganska hårt för att vara svensk där också, ganska gott om svenska medelålders män som betalade 500 baht för "massage".

Detta är min erfarenhet av _ett_ av de största turistställena, alltså inte ett tillfredsställande statistiskt underlag ;) . Thailand har mycket vackert också, missa inte snorkling/dykning, thaiboxning m.m. Kommer man bara utanför turiststråken är det garanterat ett trevligt land :) Käket är bra, men beställ inte något som thailändare tycker är "hot", det är nämligen garanterat hot så att det räcker och blir över :D

Spenderade två veckor i Patong på Phuket och det är fan nåt av det värsta jag har gjort här livet. Jag skulle inte återvända till något av turistställena i Thailand ens mot betalning. Andelen kvinnor som inte var till salu på ett eller annat sätt låg väl på ungefär samma nivå som andelen alkohol i blodet vid en normal fylla. Att man inte tog till våld mot någon som erbjöd "massage", kostymer, badbollar eller Diesel-t-shirtar var fan ett under. Man skämdes ganska hårt för att vara svensk där också, ganska gott om svenska medelålders män som betalade 500 baht för "massage".

Detta är min erfarenhet av _ett_ av de största turistställena, alltså inte ett tillfredsställande statistiskt underlag ;) . Thailand har mycket vackert också, missa inte snorkling/dykning, thaiboxning m.m. Kommer man bara utanför turiststråken är det garanterat ett trevligt land :) Käket är bra, men beställ inte något som thailändare tycker är "hot", det är nämligen garanterat hot så att det räcker och blir över :D

Precis därför åkar man inte till Phuket/Patong/Kata, vill man bo i en stor stad och ha nära till havet kan man lika gärna åka till något närmre och billigare ställe, Vart i Patong och Kata åker aldrig dit igen, men på öarna så som pippi och Koh Samui trivdes jag kanon

Jag åker dit 27 februari, stannar hela mars. Ska träna Muay thai, hoppa guny, gå på shooting range, hyra jet-ski, cliff-dive och kanske dykcert.

Boende hittar man lätt under 150 spänn natten. Tycker man kan lägga mer på upplevelser än boende, men någon natt på riktigt hotell blir det nog.

Vad är "hoppa guny"??? :va
Coolt me shooting range! Har du nån mer info om vart man kan skjuta lite?

Man skämdes ganska hårt för att vara svensk där också, ganska gott om svenska medelålders män som betalade 500 baht för "massage".

Sånt är bara äckligt och skulle aldrig falla mig in. En vanlig massage hade jag inte haft några problem att pröjsa för.

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...