resa i januari, var?

Gick med
20 Apr 2007
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
ska ut och resa i Januari, men har inte bestämt var. åka hoj är inte huvud målet men det hade varit nice att kunna stilla sin abstinens lite ialla fall,

så min fråga är igentligen var man ska åka någonstans där det är hyfsat varmt och möjligheten att hyra en hoj några dagar till en rimlig peng finns?

Hur långt kan tänkas och hur länge?

Vietnam är grymt iaf. Bra väder i januari, billigt och bra mat.
Hyra hoj bör inte vara nåt problem heller.

Så långt ner du kan komma i södra Spanien , Kreta är också roligt med alla sina småvägar.

Enklast är om du tar din egen hoj och kör ner helt enkelt nära och bra :D

Åk till Malaysia i januari. MotoGP drar igång sina tester där 22januari på Sepang:yoparty

Om man ändå hade haft tiden och pengarna.. Do it!

Hur långt kan tänkas och hur länge?

Vietnam är grymt iaf. Bra väder i januari, billigt och bra mat.
Hyra hoj bör inte vara nåt problem heller.

Har varit en liten vända i Vietnam men jag hade f..n inte hyrt ngn hoj i Hanoi i alla fall, det får trafiken i Bangkok att likna söndagskörning i Rebbetuaröd:D

Jag och frugan drar till Thailand hela Januari och får jag en chans så ska jag upp på en hoj...
Inte riktigt svar på din fråga men alltid blir nån avis... :hihi

Vet inte hur varmt Kreta är i Januari, men de små uthyrarna verkar ha baxat omaka hojar i hela europa, kan finnas alla möjliga roliga STORA hojar till skillnad från Thailand. Billigt är det oxå.

Typ 2000,- / vecka inkl allt.

En kille i Ducceklubbens Hypersport dök upp där bla. ( stulen I Sverige )

Trist, men kul att hyra:yoparty

Håll dig borta från Vietnam! Inte minst med tanke på om du vill hyra mc. Korrupta poliser överallt som gärna stannar dig och bötfäller för vad som heslt. Ospänd kedja fick jag böter för på moppen i Hanoi!:tummenupp Jo det är sant!

Har svårt att tro att man på ett sofistikerat sätt kan stilla mc-abstinens i sydostasien. Sällan som hjälm och skyddsutrustning finns att tillgå och skicket på fordonen varierar ordentligt..

Men trevlig resa! :tummenupp

Håll dig borta från Vietnam! Inte minst med tanke på om du vill hyra mc. Korrupta poliser överallt som gärna stannar dig och bötfäller för vad som heslt. Ospänd kedja fick jag böter för på moppen i Hanoi!:tummenupp Jo det är sant!

Har svårt att tro att man på ett sofistikerat sätt kan stilla mc-abstinens i sydostasien. Sällan som hjälm och skyddsutrustning finns att tillgå och skicket på fordonen varierar ordentligt..

Men trevlig resa! :tummenupp

Varför utlämnade du bötesbeloppet? Var det inte lika skrämmande om du skrev att boten var 5 spänn:D :D

Kreta har grymma hojvägar, hyrde en hoj där i sommras.:yoparty
Hoj kanske var en överdrift mer en gigantisk scooter men det var den enda chansen att få mitt reseselskap att sitta där bak. Hon vägrade åka med om jag hyrde en riktig hoj...:D

Farsan bor numera i Thailand. Jag tycker nästan varmt för att åka hoj där. I alla fall om man ska använda skyddskläder. Vägarna suger också. Farsan har en skitcool liten Kawa som han kör där nere.

KSR110.jpg

Kreta har grymma hojvägar, hyrde en hoj där i sommras.:yoparty
Hoj kanske var en överdrift mer en gigantisk scooter men det var den enda chansen att få mitt reseselskap att sitta där bak. Hon vägrade åka med om jag hyrde en riktig hoj...:D

Farsan bor numera i Thailand. Jag tycker nästan varmt för att åka hoj där. I alla fall om man ska använda skyddskläder. Vägarna suger också. Farsan har en skitcool liten Kawa som han kör där nere.

KSR110.jpg

Den var riktigt cool :tummenupp

Vad är det för Kawasaki? Har ej koll på alla hojar än ;D

Den var riktigt cool :tummenupp

Vad är det för Kawasaki? Har ej koll på alla hojar än ;D

Den heter KSR. Den är mycket populär i Asien. Den har till och med en egen tävlingsklass i Thailand!

ksr110r_1.gif

Så här ser den ut orginal. Det kommer en kille från Kawasaki i Krabi hem till farsan i Ko Lanta och servar den varje månad.:tummenupp

KSR110%2007%20LIM_1.jpg

Den heter KSR. Den är mycket populär i Asien. Den har till och med en egen tävlingsklass i Thailand!

ksr110r_1.gif

Så här ser den ut orginal. Det kommer en kille från Kawasaki i Krabi hem till farsan i Ko Lanta och servar den varje månad.:tummenupp

KSR110%2007%20LIM_1.jpg

Tack för svaret!

Måste ju säga att den var riktigt ful orginal ;P

Tack för svaret!

Måste ju säga att den var riktigt ful orginal ;P

Hyrde en sån där på Koh Samui. Riktigt rolig liten hoj, men synd att där inte finns koppling...
På Samui kan man hyra stora hojjar också, typ r1, gsxr750, hayabusa mm.
Tyvärr om vi dit precis när monsunperioden börjat, så jag fick nöja mig med lill kawan.

hyra

Passa dig för att hyra hoj i Asien.

Exempel: Du hyr hojen en halv dag och lämnar tillbaka den i tid. Uthyraren går igenom hojen och hittar några repor i kåpor. Du vet mycket väl att du inte orsakat dom. Följer gör massa tjafs och du kommer få pröjsa.

Ska du nu hyra hoj så fota den ordentligt innan. :)

Hyrde en sån där på Koh Samui. Riktigt rolig liten hoj, men synd att där inte finns koppling...
På Samui kan man hyra stora hojjar också, typ r1, gsxr750, hayabusa mm.
Tyvärr om vi dit precis när monsunperioden börjat, så jag fick nöja mig med lill kawan.

Vadå finns ingen koppling? :P

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...