Resa genom Sverige, tips om skoj att kika på.

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
Hojlös...
Resa genom Sverige, tips om skoj att kika på.. frakt hjälp?

Är så att jag ska åka neröver landet (från Östersund) from onsdag morgon, ska vara i närheten av skåne på fredag så det blir som en dag över, därav skulle jag haft tips på nått att göra efter vägen, skulle jag köra raka vägen är jag i skåne redan på onsdag kväll runt kl 19... Kommer ha fars-gubben med mig.

Har inga problem att ta en omväg om det skulle vara så. Nån kanske har nått som behöver fraktas billigt. :) Kommer åka skåpbil.

Last edited:
Smögen (västkusten) är alltid trevligt! Ta en skaldjurssmets macka lr nå räkor på brygga. Ta ett dopp är aldrig fel heller. Finns lite olika ställen beroende på vad du gillar. Sandstrand är det jag känner till Baden (tror det heter det) i kungshamn. Klippor och lite folk; Ramsvikslandet. Innan du kommer till Kungshamn/Smögen. En parkering och sen knalla. Ska du ut så är det väl Baden Baden i hamnen, Kungshamn som gäller.

Vad specifikt är du ute efter, äta våfflor eller fin natur eller motorgrajor?

Som ovan sagt kika föbi Kungshamn/Smögen sen till Orust ,åk runt till Najad och Swedenyatch varven i Henån och Ellös ta Tjörnbroarna (dom som rasade) till Stenungsund,snedda upp till trollhättan och kolla på Saab´s museum.

Vidare ner till GBG och ta en sväng på Volvos museum,ät räkmacka på Gothia towers då får ni se både Liseberg och GBG från ovan,dessutom ligger det bara en 200m från E6 mot malmö.

Rulla vidare till Varberg och gå på Fästningen.

Falkenberg ,där finns en motorbana,men kolla istället på Svedinos Bil och flygmuseum.

Halmstad är jag lite vilsen i.

Nåja iaf något.

Josafan skrev:
Vad specifikt är du ute efter, äta våfflor eller fin natur eller motorgrajor?

Då denna resa kom lite hastigt så är jag ute efter nått att sysselsätta farsgubben och mig ett dygn, så med andra ord är allt av intresse, är vädret bra blir det nog ett bad nånstanns efter vägen.

Jag tackar för det som föreslagits.

Du kan köra ner mellan vänern/vättern istället för att ligga och nöta på E4. Fina hojvägar där och riktigt fin natur!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti