Reparera kylare?

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Hej!

Jag har tyvärr råkat ut för ett "standard" fel på Agustan dvs sprucken kylare :huvet.. Ska få besked om MV tar det på garantin men det är nog inte att hoppas på utan det blir nog till att reparera eller köpa nytt..

Har kollat upp kostnaden om man handlar den i USA men firman som har OEM delar till Agustan har redan en beställning liggande som dom har väntat i 3 månader på!:confused:

Någon som känner till någon firma som lagar mc-kylare? Kollade med Kylarservice i Kalmar men dom ville inte åta sig jobbet :gnissla
Kan IOFS förstå dom do godset är riktigt tunt.

Last edited:
Vad är det för typ av Kylare, Känner en kille som e sjukt billig o laga men behöver lite mer info om den!

Det ser ut som vibrationsspricka, även om du hittar någon som lyckas laga den kommer den spricka i nästa cell eller på andra sidan snart nog.

Det är i min mening byta cellpaketet som gäller.

Ja, det är med all sannolikhet en spricka orsakad av vibrationer men jag har inte lust att vänta över 3 månader på en ny :huvet

Mvh Jimmy

Ja, det är med all sannolikhet en spricka orsakad av vibrationer men jag har inte lust att vänta över 3 månader på en ny :huvet

Mvh Jimmy

Borde kunna lösas på 4-6 veckor, men det blir väl kallt och snörisk mot slutet även om det är halva tiden.

Borde kunna lösas på 4-6 veckor, men det blir väl kallt och snörisk mot slutet även om det är halva tiden.

Vet du något om situationen på MV? IOM du säger 4-6 veckor? Det finns ju "race" kylare till dom men jag har inte lust att lägga 25% av hojens värde på en sådan :tummenupp

Anledningen till att jag vill ha det ordnat snarast är ju att jag inte hunnit regbes den än och skulle gärna göra det innan säsongen är slut. ´:gnissla

Mvh Jimmy

JB-weld it ;) och beställ ny kylare kan du byta till vintern

Vet du något om situationen på MV? IOM du säger 4-6 veckor? Det finns ju "race" kylare till dom men jag har inte lust att lägga 25% av hojens värde på en sådan :tummenupp

Anledningen till att jag vill ha det ordnat snarast är ju att jag inte hunnit regbes den än och skulle gärna göra det innan säsongen är slut. ´:gnissla

Mvh Jimmy

Nää, vet ingenting om mv situation med lager etc men då jag bygger kylare vet jag hur lång tid ungefär det skulle ta att få hem ett element i rätt storlek och byta detta. Men som sagt 4-6 veckor landar väl utanför säsongen i alla fall, även om inte snön hunnit komma.

Som lite Info fick jag tillbaka kylaren idag från Autokyl AB i G-borg som har fixat till den.
Inte så jättesnyggt men nu funkar det i alla fall.

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år