Renovering/trimning, topplock SP1

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Hej hopp!
Främre topplockspackningen eller topplocket har gått på Spettan. Allt är isärtaget och det ser ok ut, inget trasigt eller så. Båda topparna är isärplockade. Jag tänkte nu renovera topparna genom att slipa in ventilerna, byta ventiltätningar, ev plana lite och byta topplockspackningar förstås. När allt ändå är isär tänkte jag att man kanske skulle vässa lite oxå :banana Tänkte då en schysst portning och plana topparna. Jag söker nu med ljus och lykta efter någon som kan göra detta och som har kännedom om SP1 eller liknande. Såg i mekforumet att någons kompis trimmade en Spetta i somras, nån som vet nåt :confused:
Hojen är en VTR 1000 SP1 från år 2000 helt original som gått knappt 4000 mil. Vinterplanerna är att det skall inhandlas helsystem och PowerCommander.
Tacksam för lite tips & tricks!
//m

Polarn mekade lite med sin under sensommaren, Portat, andra kammar, högkompskolvar, Race luftbox (kolfiber *dräggel*) och snabel. Akra helsystem mm. PC3USB
Slutresultatet är dock okänt då han bara han lägga ett fåtal mil innan den packades undan för vintern. Polarn intygade dock att den vart väldigt lätt på framhjulet det lilla han fick tid att köra.

:-))

Den skall upp på bänk å bli injusterad direkt i vår !!!
Målet är över 135Hk på slangen, Han blir riktigt nöjd om den når upp till 140Hk.

Helt orginal motor men med helsystemet gav den 122 på slangen. (om jag minns rätt)

Dr.Bike skrev:
Tänkte du behålla originalkammarna?

Jupp, jag tänkte behålla originalkammarna. Om ingen "råkar" ha ett par ex Colin Edwards kammar liggandes i nån skräphög nånstans... :tungan
//m

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...