Renovering av generator?

IsaE

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
hade en Gsx-r 750
Idag på väg hem från jobbet (stockholm- uppsala) lyckades jag elda upp generatorn på min diesel golf.
Har lyckats plocka lös eländet och funderar nu på vad jag ska göra.
Vad är billigast? Att hitta en ny på skroten, köpa helt ny eller försöka renovera den gamla.
Kolen ser okej ut.

Är det någon som vet om en bra verkstad eller firma som renoverar/ säljer generatorer i Uppsalatrakten.

/ Isa

IsaE skrev:
Idag på väg hem från jobbet (stockholm- uppsala) lyckades jag elda upp generatorn på min diesel golf.
Har lyckats plocka lös eländet och funderar nu på vad jag ska göra.
Vad är billigast? Att hitta en ny på skroten, köpa helt ny eller försöka renovera den gamla.
Kolen ser okej ut.

Är det någon som vet om en bra verkstad eller firma som renoverar/ säljer generatorer i Uppsalatrakten.

/ Isa

Skulle tro att billigast blir det att köpa en på skroten, tveksamt med garantier, brukar vara 1 mån eller nå't.
Bäst är det förstås med en ny men dyrt, dieselbilar brukar ju ha rejält stor generator. Renovera går ju också, ganska enkelt om det är dioder som gått sönder, svårare om lindningen brunnit upp.
Hur många ampere är den på?, har några stora Golf generatorer liggandes, till bensinare iofs men det kan vara samma

Jag vet inte vad som blir billigast men jag kan rekomendera VäsbyBilel, Fredrik är grymm... jag vet inte hur mycket det skulle kåsta att renovera den men han gör det i alla fall. Han renoverade min förut (bra gjort :tummenupp ) den var blestrad, lackad, svarvad axel, nya kål och nya lager..

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back