Snowman89
Guest
Ska hjälpa en kompis att renovera sin EXC 525 -06a som gått 170h.
Varken jag eller han har tummen mitt i handen men samtidigt har ingen av oss gjort något liknande tidigare. Bör jag råda honom att lämna in motorn direkt eller är det värt att ge sig ann motorn?
Det som har hänt är att vevstakslagret har gett sig så vevstaken lär bytas. Tanken är att byta ramlager, vevstake, kolv, kamkedja samt alla packningar som behövs när man gör allt det jag skrev tidigare. ramlager samt delning av veven samt balansering av veven med nya staken ska garanterat lämnas iväg. Men bör resten vara hanterbart att göra själv?
Bör man göra något mer på denna motor när den ändå plockas ner i molekyler?
Fick rådet att lämna in toppen på renvering samtidigt. Behövs verkligen det efter 170h?
Kan någon rekomendera en mek som kan dela samt balansera veven?
Gärna nära Linköping eller i östergötland
Varken jag eller han har tummen mitt i handen men samtidigt har ingen av oss gjort något liknande tidigare. Bör jag råda honom att lämna in motorn direkt eller är det värt att ge sig ann motorn?
Det som har hänt är att vevstakslagret har gett sig så vevstaken lär bytas. Tanken är att byta ramlager, vevstake, kolv, kamkedja samt alla packningar som behövs när man gör allt det jag skrev tidigare. ramlager samt delning av veven samt balansering av veven med nya staken ska garanterat lämnas iväg. Men bör resten vara hanterbart att göra själv?
Bör man göra något mer på denna motor när den ändå plockas ner i molekyler?
Fick rådet att lämna in toppen på renvering samtidigt. Behövs verkligen det efter 170h?
Kan någon rekomendera en mek som kan dela samt balansera veven?
Gärna nära Linköping eller i östergötland
Last edited: