Renovera främre bromsok Hayabusa

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Någon som vet var man köper renoveringssatser till de främre bromsoken på en gammal Hayabusa -99 till bra pris?

Det är alltså Tokico 6-kolvsok, visst sitter dom på rätt många av Suzukis modeller?

Jag är så fräck att jag lånar tråden!

Jag letar också renoveringssatser till ett skäligt pris. 1800:- vill jag helst inte betala. Men måste jag så visst... bromsar är inte rätt punkt att snåla på känner jag:crash Jag har också de där 6-kolvarna med en 27mm och 2 24mm-kolvar. Om någon har en aning vore jag väldigt tacksam!:)

EDIT: Tack till Boris JR! Hoppas det är schyssta grejor.
Ser gärna fler förslag om det finns. :)

Last edited:
Jag är så fräck att jag lånar tråden!

Jag letar också renoveringssatser till ett skäligt pris. 1800:- vill jag helst inte betala. Men måste jag så visst... bromsar är inte rätt punkt att snåla på känner jag:crash Jag har också de där 6-kolvarna, men är inte 100 på att det är samma dimensioner på kolvar. Om någon har en aning vore jag väldigt tacksam!:)

Gå ner i garaget och mät. Finns 24,27,30mm kolvar och packningarna passar alla ok med den diametern. Vanligen är en av kolvarna mindre så mät alla kolvar.

Denna herre vet vad han pratar om http://stores.ebay.com/Powerhouse-A...ubmit=Search&_fsub=2707928017&_sid=1008591237

Ja Tokico-oken sitter på allehanda japsmoppar och kolvdiametern samt tätningarna är desamma.

Du som har viss talang när det gäller maskinparken du har inte lust att fräsa till en bromskolv i specialdimension åt mig?

Tack för länken!:tummenupp

Var är det för material du vill ha kolven i? Jag har ingen sliputrustning till svarven så det blir nog problem att få den ytjämnhet som behövs för att packningarna ska täta tyvärr.

Tack för länken!:tummenupp

Var är det för material du vill ha kolven i? Jag har ingen sliputrustning till svarven så det blir nog problem att få den ytjämnhet som behövs för att packningarna ska täta tyvärr.

Jag vill ha den i titan. Anledningen är att titan leder värme mycket sämre och därmed kokar man inte bromssystemet så förbannat.

Bromsystem bak på enduromoppar kokar till förbannelse och där finns en uppsjö av kylningstillbehör som fungerar halvkass. Jag tänkte lösa problemet genom att inte få in värmen från första början. Brembo tillverkar titankolvar till sina raceok men tyvärr inte i den dimensionen jag behöver...
br_X10_17_51.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...