Renovera dvd-skiva

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Mitt Xbox har vält med spelet igång och skivan blev illa repad. Det är Cod4 och vissa ljud har försvunnit och det hänger sig ibland när matchen är klar. Samt att den påstår att skivan inte är ren.

Tandkram, bajs eller hårvax?

Tack för svar.

en del skivor brukar hoppa igång efter en stund i frysen , men du får nog skaffa en ny för bästa resultat

en del skivor brukar hoppa igång efter en stund i frysen , men du får nog skaffa en ny för bästa resultat

Det skulle bli mitt 3:de Cod4 så jag skulle gärna se att den överlever. Vad fan skulle minusgrader göra för att fixa den?

Jag spelar online. De vann kriget till slut. Det gör alltid kapitalet.

Jo, att det inte funkar med brända onlinespel har jag ju hört talas om, men jag skulle reurnera alla skivor som inte fungerade med hänvisning till konsumentköplagen.
Har dom nu omöjliggjort "säkerhetskopiering" av skivorna så kan dom gott leverera nya utan kostnad när dom gamla har nötts ut.

Microsoft skickade mig en ny skiva när min gamla installationsskiva inte fungerade, jag hade ju betalt för en licens och hade en gammal skiva att skicka in.

Det skulle bli mitt 3:de Cod4 så jag skulle gärna se att den överlever. Vad fan skulle minusgrader göra för att fixa den?

svarar ju inte på inlägg för att du ska va otrevlig , men om du nu måste veta så drar saker ihop sig i minus lika naturligt som de utvidgas i värme , stoppa skivor i frysen är en gammal beprövad metod .

svarar ju inte på inlägg för att du ska va otrevlig , men om du nu måste veta så drar saker ihop sig i minus lika naturligt som de utvidgas i värme , stoppa skivor i frysen är en gammal beprövad metod .

Det var inte meningen att vara otrevlig. Men mina uppenbarligen bristande kunskaper om hur lazerskivor funkar tog mig på sängen. Nu har jag lagt den i frysen i alla fall.

jag har polerat lite repade dvd o cd skivor med flytande polermedel typ polish osv, man har att göra en stund men det räddar dom oftast.

Det har räddat en del skivor för mig med. Pledge möbelpolish är min favorit, både på hjälmvisiret och på repiga skivor.

Pick one :tummenupp
[YOUTUBE-ID]JNOO4nGlcmw&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]SHzo8STY7K4&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]YaqeQjQwzpM&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]ky06oySudZ4&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]PrgHKmNR-Qk&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Tack DR! Kjam!

Jag lämnade in den på en videohyraren. Han skulle se vad han kunde göra.

På jobbet polerar vi våra musik CD's med autosol när dom inte längre fungerar att spela, det funkar oftast för oss, dom blir inte helt repfria men fullt läsbara i en billig CD-spelare IAF...

Jag har skrivit det i Autosoltråden, men det är på egen risk, skivan kan kanske bli ännu sämre.

lämna in? no.1 video på götgatan har en maskin, vrooomm så är det klart, skivan blir som ny

fast din skiva kanske behövde extra behandling....

Eller så ville killen bakom disken provspela spelet i ett par dar :D

Man kanske skulle öppna eget som CD-polerare, finns säkert fler som har spel som har kostat en femhundring som har pajjat skivan och betalar en hundring för att få den fixad :va

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!