Rengöra luftfilter r6 .

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
Hur tvättat jag bäst ur mitt luftfilter på en r6 ? vilket medel ska jag använda ?
Och vad smörjer jag sen in med , motorolja som det står i instruktions boken eller ? mvh

Nä motorolja e ingen hitt alls att olja in ett filter me kan jag säja.

Tvätta filtret i antingen luftfilter rengöring eller yes, lått torka o sen oljar du in luftfiltret i luftfilterolja o sen vrider du ut filtret o låter de droppa av överflöd o sen e de bara montera o tutta o köra :D

Finns mera tipps.

Last edited:
Nä motorolja e ingen hitt alls att att olja in ett filter me kan jag säja.

Tvätta filtret i antingen luftfilter rengöring eller yes, lått torka o sen oljar du in luftfiltret i luftfilterolja o sen vrider du ut filtret o låter de droppa av överflöd o sen e de bara montera o tutta o köra :D

Finns mera tipps.

aah okej , men luftfilter olja är klibbigt som sören , äre nått bra å ha när man inte tvättar filtret så ofta ? får se vilket jag gör ..

aah okej , men luftfilter olja är klibbigt som sören , äre nått bra å ha när man inte tvättar filtret så ofta ? får se vilket jag gör ..

De e de som e meningen med luftfilterolja att de ska vara klibigt som satan, men de ska kunna skilja på smuts partiklar o ändå släpa igenom tillräkligt stor mängd luft utan att strypa luftflödet.

Som sakt man vill ju att luften ska gå igenom så fort som möjligt, men man vill inte att smuts far igenom luftfiltret o går in i motorn.

Big no no..aldrig vrida ett filter men pressa försiktigt ut oljan går bra!

Formulera mig fel, tänkte på de nu, tur du fanns o kunde på minna mig :tummenupp

Mena inte vrida ut, mena mera man kan rulla filtret o sen krama om man vill, annars går de bra o bara låta de vara o låta de stå o droppa ut sig under ett par dagar.

Jag brukar dränka mina filter o sen krama ut o låta de stå under några timmar så överflödigt som man inte får ut när man kramar, droppar bort, annars om man monterar direkt så kan de börja rinna/droppa ner i luftburken o de e ju inget skoj.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back