Rengöra förgasare

bergstigarn

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2015
Hoj
Yamaha Sx400 1982
hej
min förgasare är sjukt smutsig på utsidan, några tips på vad man han använda!? det är som hårt torkat damm.
försökte med breakcleaner och avfettare men fungerar inte

Testa med 5-56 det brukar lösa skit bra, men troligtvis har aluminiumet ärgat och då krävs slipning och polering :zpy

Har precis gjort det jobbet o jag tror Du har alla grejer Du behöver hemma i köket. Jag började med Crc carburetor cleaner trodde att det var rätt väg att gå, men den bara luktade jäkligt illa blev bra jäkla yr i bollen men gjorde definitivt inte jobbet. Testade med t röd o inte heller det tog bort all gammal beläggning. Var på väg att köpa en ultraljudstvätt men någon tipsade om yes diskmedel. Körde ljummet vatten med hyffsat mycket yes i o skrubbade med en tandborste o all 10 år gammal beläggning försvann. Putsa, torka o blås tort. Efter grovrengörning körde jag delarna i diskmaskinen för att avsluta med att blåsa torr allt med tryckluften i garaget. Jag passade på o byta till nya munstycken då de var igensatta

Googla på "cleaning aluminum oxide". Koka i vatten med 15 min lite tillsatt citronsyra/askorbinsyra och/eller vinäger.

Googla på "cleaning aluminum oxide". Koka i vatten med 15 min lite tillsatt citronsyra/askorbinsyra och/eller vinäger.
Vad är förgasare i allmänhet tillverkade av?
Aldrig funderat på det.:va
Är det Zn-legeringar eller är det Al-legeringar ?
Eller används båda?
Moppar hade iaf tidigare ofta Zn-leg...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey