rengöra förgasare

Gick med
20 Apr 2007
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
det värkar som att mina förgasare behöver rengöras, e det någon som vet vad det skulle kosta om en firma gör det, e det e svårt jobb att göra själv?

Har du provat att borra... ?

Lär ju löna sig att fixa till en sån sak så den går vettigt innan du säljer. Skulle jag köpa en hoj med förgasarproblem skulle jag kräva bra mycket mer rabatt än vad en förgasarrengöring kostar på verkstad för att ens börja fundera på saken. Å andra sidan, man kan alltid hitta idioter.

OT-fråga till kunniga: Vad skall man tänka på då man rensar ur en membran/CV-förgasare? Dragit ur ett gäng vanliga dumförgasare och det är ju gjort på en kvart, men vad tillkommer i arbete och möjligheter för att göra bort sig när man går uppåt i komplexitet på grejerna?

om där e nått skit i förgasaren, går den då dåligt hela tiden eller det kan komma då och då?

Det kan komma och gå skiten sugs fast i ex flotörnålsätet eller huvudbestyckningen , lågfarsmunstycket är ju kännsligast tack vare litet hål.

regörning vacumfuggar? Inte svårare än vanliga,,,,endast att man dessutom rengör trotteln och spårena den ska glida i, trotteln måste glida lätt!! (smörj ej med olja på trotteln!!)

gå till jula (har jag för mig) och köp en ultraljudstvätt!!
skruva isär förgasarna i dess beståndsdelar, kasta ner skiten i tvätten, svätt i 1/10 förgasarrengöring och kör i 20 min på 50 grader... klar!!

problemet e att när jag drar på/eller ligger på motorväg en längre tid och sen ska av motorvägen (släpper gasen) och sen drar på gasen igen så e det precis som att den surar ner sig. Och då måste man dra in kopplingen och låta den lugna ner sig annars stannar den och går inte att starta på 15-20 min, och man måste choka igång den.

låter deet som ett förgasar relaterat problem?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT