Relativt ny på hoj

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
Jag har kört en gammal Honda Cbx 400, sen i mitten på Augusti. Det är allt. Om man bortser från körskolan då.

Tycker ni det är dags att sattsa på en sporthoj nu? Jag menar, det är ju lite skillnad på kraft. Kan ja hantera det när jag inte ens kört en hel säsång.

Jag har lyckats börja på en 600 sporthoj (bara trimmad moppe innan :D)så jag tror inte det är några problem för dig..., kolla upp försäkringen först bara..!!

Jag har bara kört r6, och jag började i juli. Jag har inte haft några större problem. Allt handlar om att man måste ha respekt och förståelse för det man sitter på. Kraften är ju lite mer, det kommer gå lite fortare, men känner du dig redo så är du nog det.

rezz skrev:
2620471 Jag har kört en gammal Honda Cbx 400, sen i mitten på Augusti. Det är allt. Om man bortser från körskolan då.

Tycker ni det är dags att sattsa på en sporthoj nu? Jag menar, det är ju lite skillnad på kraft. Kan ja hantera det när jag inte ens kört en hel säsång.

Trivs du med din hoj finns det väll ingen anledning att byta.

Om du bara har begränsat kort så ser jag ingen anledning att byta hoj.

rezz skrev:
2620471 Jag har kört en gammal Honda Cbx 400, sen i mitten på Augusti. Det är allt. Om man bortser från körskolan då.

självklart ska du köpa en ny hoj, finns ju snälla värstinghojar, typ som min, den är en snäll värstinghoj :) Den duger! :)

Du kan lika gärna köra ihjäl dig på din CBX som med valfri "värstinghoj".
Vrid aldrig högerhandtaget mer än du känner att du klarar av eller
tycker är behagligt. Så enkelt är det. Oavsett mc...

Calmanders skrev:
2620600 Du kan lika gärna köra ihjäl dig på din CBX som med valfri "värstinghoj".
Vrid aldrig högerhandtaget mer än du känner att du klarar av eller
tycker är behagligt. Så enkelt är det. Oavsett mc...

nä precis, för ja bottar cbx:en

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...