Reko Snutar finns där ute!

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Jag o en polare satt på jobbet o blev sugna på att steka lite slang o vara hmm ja lite grisiga ( som om man aldrig är det annars :näsblod )...

Vi drog ut till garaget o sadlade om, samtidigt tänkte jag hmm fan inga blinkers/Bakljuse/Slicks/Tuta/framlyse ( Hade kört bana helgen innan ). Hmm ja ja tänkte att i lilla Karshamn så kan man nog klara sig ut att bli sedd :D

Vi drog in mot Centrum o slangade så fort det var fritt, körde grisigt men fortfarande med kontroll så att säga. körde kanske en 15-20 minuter tills vi kommer ner till en Glassbåt som ligger vid hamnen, givetvis så drar vi på slangen hela den biten så att ALLA ska se att man är vass som fan :yoparty :huvet

När vi har svängt ut från hamnen o kanske har kört i ngn minut så tycker jag att fan va det låter lustigt bakom, kan det vara en ambulans eller ngt som ska förbi, hmm näää det var det inte för det var fabrorblå som låg o tryckte mig i rumpan :)

Min polare som låg först vände sig o glodde, inte länge dock för när han såg snuten så blev det full gas o drog iväg. Kvar stog jag med ingenstans att ta vägen:gnissla :huvet

Stannade o tog av mig hjälmen o tänkte nu gäller det fan att se ut som ett förlamat råddjur:D En kille kommer fram o säger hmm hur går det här da?. hmm jo bara bra menar jag på.

Snuten: Det gick undan idag
Jag: Nja jo lite kanske :näsblod
Snuten: Fan om jag kunde köra som du så hade jag säkert gjort samma sak men snälla håll er ifrån stan bara!. Om jag ser er köra slang på andra vägar så gör jag bara tummen upp o köra vidare.
Snuten: Hmm ja du får köra vidare men jag måste ge dig böter för något så det blir 1,500:- för skylten
Jag: Visst det kör vi på

På kvällen ringde han mig o bad mig sprida budskapet till dom andra i stan, att kör på men inte i stan.

Fan det är ju såhär det ska vara :yoparty Så gnäll inte på snutarna för mkt va :D

Ibland har man flyt...köp en lott :-)

Grattis och man önskar fler snutar var schysta. Däremot borde ni ju valt andra vägar från början men jag skall inte vara moralfabror utan säger som snuten: "hade jag kunnat köra som dig hade säkert gjort samma sak"

Och det bästa är att jag kan ge mig fan på att Milky och Co faktiskt kommer att hålla sig utanför stan i fortsättningen.
Det är ju såhär det ska gå till. reSPECKT! för den snuten :D

Japp, helt allvarligt nu då, gör som snuten bad dig o sprid budskapet o skippa vägarna i stan så kan ni skapa en grymt trevlig atmosfär där borta. Underbart..

Det var bra gjort av polisen, hans jobb är ju att se till så ingen "oskyldig" blir skadad. Rätt korkat att köra som ett svin inne i stan, det måste finnas bättre vägar för sånt.

Tyckte jag var bra gjort av både dig och polisen.
Tror du är ganska "nöjd" med den bötern va? :)

Det var bra gjort av polisen, hans jobb är ju att se till så ingen "oskyldig" blir skadad. Rätt korkat att köra som ett svin inne i stan, det måste finnas bättre vägar för sånt.

Har själv en dotter så jag vet vad du menar!. Men vi kör ju inte på slangen på en gågata heller!.

Jag kör ALLTID lugnt, alltså där det finns risk att jag kan missa ngn fotgänngare/barnvagn osv i övrigt så är det aktiv körning som gäller, annars kan man lika väl sadla om o köpa fiskebåt!. Man kör ju inte hoj för att lukta på blommor ialf! Min högst personliga åsikt såklart!

Tyckte jag var bra gjort av både dig och polisen.
Tror du är ganska "nöjd" med den bötern va? :)

Dom känns helt rätt :)

Last edited:
Fan va king! Funderar på att flytta till Karshamn :-D

Han skrev fel och menade Karlshamn....

Mysigt.. då vet jag det iaf.. Då behöver jag inte sakta ner så mycket när jag drar till bruket på morgonen.. hehe:yoparty

...
Jag kör ALLTID lugnt, alltså där det finns risk att jag kan missa ngn fotgänngare/barnvagn osv i övrigt så är det aktiv körning som gäller
...
Det där såg lite kul ut...
Du menar att du kör lugnt när det finns risk att du kan missa någon?
Är det för att du snabbt ska kunna svänga så att du träffar istället...:D

haha fränt. Fler poliser skulle vara så. Det ger ju bara positiv effekt:)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph