Rejäla packväskor till sporthoj?

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jag och några polare funderar på att ta hojarna och åka och titta på Isle Of Man TT nu till sommaren. Vi åker alla sporthojar och har kommit fram till att det kan bli problem med packningen. Jag åker en ZX-10:a årsmodell -08, finns det någar bra och rymliga sadelväskor som kan passa? Kan tyvärr vara så att vi måste ta med oss tält och sovsäck oxå så väskorna måste av modellstörre.

Tack på förhand
/Philip

Om du inte ska ha passagerare är en rejäl packrulle guld värd. Vattentät och rymlig.

Oxford har många bra sidoväskor som är anpassade för sporthojar. Men köp dom från England om du hittar någon som verkar bra. Det är halva priset där.

Denna körde jag på min tidigare sporthoj innan jag skaffade gubbhoj med medföljande väskor:
21.4346.jpg

(Släng iväg ett PM om du är intresserad av den då jag inte behöver de längre.)

55e24d49-2ede-d171.jpg

Tack för tipsen men jag hade väl kanske tänkt mig något i stil med det här. Någon som vet var jag kan få tag på något liknande. Hittade den här bilden när jag googlade sporthoj + sadelväskor sen kollade jag bara genom alla bilder.

Ta bara med det som är absolut nödvändigt så klarar du dig med en sportväska eller sailbag. Om man lastar ner hojen likt en husbil som på bilden ovan är det varken roligt eller säkert att köra.

55e24d49-2ede-d171.jpg

Tack för tipsen men jag hade väl kanske tänkt mig något i stil med det här. Någon som vet var jag kan få tag på något liknande. Hittade den här bilden när jag googlade sporthoj + sadelväskor sen kollade jag bara genom alla bilder.

Hittar modeller på http://www.sw-motech.com/swmotech2010/index.php, samt vilka mc-modeller dom är kompatibla med.

Finns på t.ex ebay.co.uk. Jofama har också brandat in nån eller några av väskorna.

Den här är inte så dum: http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=130&cid=18 Fästs med remmar, sitter fast bra!

Kompletterar den vid behov med en stor packrulle på 60 liter (båda är svarta, så skillnaden mellan den nedre och övre syns knappt på fotot, men jag menar den svarta klunsen ovanpå väskan). Fästs med egna remmar, i Jofamaväskan. Se foto.

Bifogat

• IMGP3390.jpg
    IMGP3390.jpg
    247.8 KB · Visningar: 273
Last edited:
Finns det inte nått stag eller liknande under kutsen ?. På min R1 trär jag en rem under ett "stag" och en under sadlen då jag fäster min packrulle. Blir ganska tätt mellan remmarna, kanske 20 cm men funkar för mig.

Tack för tipsen, hittade en väska som jag tror skulle kunna funka rätt bra.....

Nu har jag bara en liten fundering till. Baken på min cykel är helt rensad vilket innebär att det finns inga bra fästpunkter för remmarna, någon som har några idéer ang detta? skickar med en länk på hur baken serut på min hoj.
Kika på detaljerna, den är VÄLDIGT lik Jofama-bagen. Verkar vara mer eller mindre identisk. Fast annorlunda färgsättning. Du slipper den stora Jofamaloggan.

Fotona verkar dock vara spegelvända. Tailbag Cargobag är fotad bakifrån och Jofama är fotad framifrån. Båda har 4 fästpunkter, ser väldigt bekanta ut. 52 liter, båda två. Likadan förslutning på ovansidan, verkar det som. Support straps, känns igen. Likadana stroppar på sidorna för småprylar ...osv!

Jofama har fästremmar med ögla i ena ändan och vanlig "remända" i andra ändan för de metallspännen du ser på bilden. OM Tailbag Cargobag har samma, borde du kunna haka ihop öglor-med-öglor undertill, och dra fast hela paketet med metallspännena.

Men gå in till första bästa mc-handlare, jag har sett Jofamaväskan hos var och varannan handlare (Yamaha/Honda/Triumph/Kawa/KTM i Göteborg) och kolla in hur den kan fästas på din hoj. Det verkar ju vara stor chans att Tailbag Cargobag är exakt likadan... Dvs om du föredrar den färgen. Kan du leva med en svart bag med logga så verkar Jofama vara samma pryl till ett lägre pris.

Last edited:
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...