Rejäl södervända Lördag 13/8

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Någon mer än jag som tycker att hojvägarna nära Stockholm är i sämre skick än på länge? Vägarna på Södertörn är ett grustag och Upplandsvägarna ser ut som ett månlandskap.

Därför tänkte jag börja med att dra iväg c.a. en timme ut på E4 eller E20 så att man kommer ut från Sthlms slitna vägnät. Sedan kör man kul vägar tillbaka. Det finns väldigt fina vägar i Sörmland som jag körde för tre veckor sedan som förtjänar återbesök.

Samling Rosenhill 09:30, Start 10:00 pinkad, tankad och klar. Någon som vill hänga på?

Om väderprognosen ser för taskig ut så ställer jag in i detta inlägg på fredag kväll.

Last edited:
Låter mycket intressant men om avfärden är 09:30 är det alldeles för tidigt för att jag ska hinna hämta hoj o vara på plats. Samling 09:45 och avfärd 10:15 skulle vara bättre.

Låter mycket intressant men om avfärden är 09:30 är det alldeles för tidigt för att jag ska hinna hämta hoj o vara på plats. Samling 09:45 och avfärd 10:15 skulle vara bättre.

Jag skall väl inte vara omöjlig :) Säger vi avfärd 10:00 så fixar du det:tummenupp. Jag ändrar.

Inte omöjligt att jag hakar. Älskar vägarna en bit bort. Kanske mest för man åker dom så sällan...

Sent with one hand in the air!

Vad tänkte sig för tempo på motorvägen förresten? Clusterbombar helst inte förbi Nyköping mm med ev laserkontroller m.m.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Vad tänkte sig för tempo på motorvägen förresten? Clusterbombar helst inte förbi Nyköping mm med ev laserkontroller m.m.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Tempo brukar hållas efter(och framförallt INTE över) egen förmåga. lekledaren för den här körningen väntar alltid in folk, iaf när jag varit med :D

Varför inte köra samma väg dit som hem hellre än motorväg?

Tempo brukar hållas efter(och framförallt INTE över) egen förmåga. lekledaren för den här körningen väntar alltid in folk, iaf när jag varit med :D

Ja ragge är duktig på att vänta in. Men det handlar inte om förmåga, det blir rätt segt om toppen drar i 180-200 på motorvägen under en timmes tid medan andra knatar på i körkortssäker hastighet. Dessutom brukar motorvägsturar i såna hastigheter bli rätt så hetsiga i halvstora grupper.

Varför inte köra samma väg dit som hem hellre än motorväg?

För med alla fikapauser på ditvägen så når vi inte Sörmlands gräns förrän vid skymningen. :öl
(Dessutom finns det verktyg och verkstäder nära till hands åt Ducce-förarna utmed motorvägen, vem kör följebilen förresten?)

För med alla fikapauser på ditvägen så når vi inte Sörmlands gräns förrän vid skymningen. :öl
(Dessutom finns det verktyg och verkstäder nära till hands åt Ducce-förarna utmed motorvägen, vem kör följebilen förresten?)

Hojen har fått tillbaka originaldelar så nu funkar den utan att falla i bitar :tummenupp
Dvs mer tid att fika :yoparty

Jaha du tänkte så. Annars tänkte jag att om vi betar av alla fik på vägen ner så vet vi ju vilka fik som är värda att besöka på vägen upp.

Äsch. Synd man befinner sej mitt i ingenstans nånstans utanför Varberg just då. Hoppas ni får skoj iallafall. :tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!