Hej.
Har haft problem med att min honda cb600f hornet inte laddar. kör jag med lyktor på så dör den rätt fort, kör jag utan lyktor(använder blinkers, bromsljus och vartalsmätare som drar el) kommer jag iaf 150 mil. Har beställt nytt batteri och laddningsregulator, vilket verkade vara de som kunde vara fel enligt alla smarta människor på ett annat forum.
När jag idag var påväg till verkstaden i sthlm, för att hämta mina prylar så dog cykeln. Då hade ja tur för de läg en bilafför ca 500 meter därifrån, där jag fick låna laddare. Tidigare gång har jag laddat batteriet 1 timme från helt dött, då har de hållt 150 mil, tills det dog idag och jag laddade en halvtimme. Då räckte bara batteriet 1 mil, men tur hade jag för den dog i korsningen där mcverkstan låg. En sak ja funderade över bara är hur det kan skilja 149 mil på en halvtimmes och en timmes laddning??
Hursomhelst sitter jag nu här och väntar på att mitt nya batteri ska ladda klart. Ifall det nu inte är laddningsregulatorn eller batteriet som är trasigt så problemet kvarstår när jag sticker iväg nästa gång, hur långt borde jag komma på ett nyladdat batteri om jag kör utan lyktor?
Blev även tipsad om kiselfett mellan regulatorn och ramen, som värmeavledande hjälp, så regulatorn inte överhettas och skadas igen. Är detta klokt?
Tacksam för svar snarast, tänkte åka till skåne på den imorrn, så vill meka ihop allt nu.
Ciao
Har haft problem med att min honda cb600f hornet inte laddar. kör jag med lyktor på så dör den rätt fort, kör jag utan lyktor(använder blinkers, bromsljus och vartalsmätare som drar el) kommer jag iaf 150 mil. Har beställt nytt batteri och laddningsregulator, vilket verkade vara de som kunde vara fel enligt alla smarta människor på ett annat forum.
När jag idag var påväg till verkstaden i sthlm, för att hämta mina prylar så dog cykeln. Då hade ja tur för de läg en bilafför ca 500 meter därifrån, där jag fick låna laddare. Tidigare gång har jag laddat batteriet 1 timme från helt dött, då har de hållt 150 mil, tills det dog idag och jag laddade en halvtimme. Då räckte bara batteriet 1 mil, men tur hade jag för den dog i korsningen där mcverkstan låg. En sak ja funderade över bara är hur det kan skilja 149 mil på en halvtimmes och en timmes laddning??
Hursomhelst sitter jag nu här och väntar på att mitt nya batteri ska ladda klart. Ifall det nu inte är laddningsregulatorn eller batteriet som är trasigt så problemet kvarstår när jag sticker iväg nästa gång, hur långt borde jag komma på ett nyladdat batteri om jag kör utan lyktor?
Blev även tipsad om kiselfett mellan regulatorn och ramen, som värmeavledande hjälp, så regulatorn inte överhettas och skadas igen. Är detta klokt?
Tacksam för svar snarast, tänkte åka till skåne på den imorrn, så vill meka ihop allt nu.
Ciao