Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
korvgubbe skrev:2476999Någon som skulle kunna hjälpa mig att skriva ett reguljärt uttryck för att validera Personnummer.
Personnumren skall vara i formatet:
ÅÅÅÅMMDDNNNN
Santo skrev:2477199använd modulo 10 för at validera pnr. När du tittat på hur modulo 10 fungerar, är det lätt att skriva uttrycket.
korvgubbe skrev:2477204Problemet är att skriva det som regular expressions..![]()
korvgubbe skrev:2477204Det är inte bara checksiffran som behöver kollas. Vill även se så man anget 19 i början och att personnumret är tillräckligt långt.
Problemet är inte att greppa modul 10. Problemet är att skriva det som regular expressions..![]()
[Akryl]*Amid skrev:2477254
EDIT: Jaha, checksiffran också... bah... återkommer
korvgubbe skrev:2477267Kan du komplettera med checksifferkontroll vore det grejt!![]()
Valen skrev:2477333Hittade lite gammal kod jag skrev för ett tag sen (har för mig att du kör med .Net FW):
Rekommenderar även följande site:
http://regexlib.com/DisplayPatterns.aspx
korvgubbe skrev:2477353Tack för engagemanget!
jag har redan en checksifferkollarmetod i min lösning men jag hoppades på att kunna använda en regular expression för att slippa göra ett serveranrop. Alltså låta kontrollen ske hos klienten. Meningen är att kunna använda .Nets smidiga formulärvalidering. RequiredFieldValidator som man kopplar till en TextBox
[Akryl]*Amid skrev:2477360Behöver väl inte bums vara ett regexp?
korvgubbe skrev:2477353Tack för engagemanget!
jag har redan en checksifferkollarmetod i min lösning men jag hoppades på att kunna använda en regular expression för att slippa göra ett serveranrop. Alltså låta kontrollen ske hos klienten. Meningen är att kunna använda .Nets smidiga formulärvalidering. RequiredFieldValidator som man kopplar till en TextBox
korvgubbe skrev:2477379Behöver och behöver.. det vore oerhört smidigt eftersom det finns ett så bra stöd för att sammanställa alla valideringsresultat med en annan smidig komponent som heter "validation summary"...
Finns iofs en valideringstyp som heter "CustomValidator" och det är möjligt man kan lägga in ett javascript i den.. Måste plugga på lite.
burner skrev:2477386Ganska så insnöad på utveckling med hjälp av M$![]()
burner skrev:Själv skulle jag nog spy av att sitta och utveckla i .NET.
korvgubbe skrev:2477401Jo, hela vår lösning är byggd i .Net så visst blir man en aning insnöad.
Men med tanke på hur smidigt asp.net är i jämförelse med gammal asp så är valet enkelt och när hela företaget är hängivna windowsanhängare är det rätt meningslöst att protestera...
.Net är ändå en behaglig bekantskap. Framförallt asp.net särskillt när 99% av lösningarna man bygger jobbar mot databaser.
hur mycket har du utvecklat i .Net?
Vad skulle du rekommendera istället?
....korvgubbe skrev:hela företaget är hängivna windowsanhängare är det rätt meningslöst att protestera...
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|