Regskylt

Vad är det för fel på den?
När du definierat felet har du ju svaret givet...
 
Glöm bara inte att få på en reflex efteråt, annars blir besiktningen garanterat gnälliga med onödig ombesiktning till följd.

Har varit där själv då jag köpte "lättad" skylthållare och trodde reflexen fanns i baklycktan :brinnerup
 
Glöm bara inte att få på en reflex efteråt, annars blir besiktningen garanterat gnälliga med onödig ombesiktning till följd.

Har varit där själv då jag köpte "lättad" skylthållare och trodde reflexen fanns i baklycktan :brinnerup
De här är annars jobbigare: Blir du stannad av polisen och får en flygande besiktning så kostar det 500:- om du är utan reflexen, 1000:- om det är på natten/dimma/annat förhållande med nedsatt sikt..

Been there done that.. :glömdet
 
Riva bort originalet och sätta dit en bockad hålplatta. 300x80mm
Bocka den får du göra själv.
Hålplattan fästs med skruv/mutter/brickor i hojens underdel.
Regplåten skruvas i Hålplattan.
Reflexen sätts under Regskylten.
Tänk på att du måste ha skyltbelysning.
På min SV650S hade förre ägaren löst detta genom ett hål i hojens underdel.
Över Regskylten.
Och sedan limmat en glödlampa med silikon över hålet.
http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/beslag/byggbeslag/halplattor-och-halband/halplatta-340043/
 
Tack så mycket! Ska helt klart prova de.
Hur är de med att sätta regplåten inne i hjulhuset? Om alla lampor och reflexer sitter där dom ska.
 
Tack så mycket! Ska helt klart prova de.
Hur är de med att sätta regplåten inne i hjulhuset? Om alla lampor och reflexer sitter där dom ska.

Om jag inte minns fel så ska regskylten sitta bakom hjulaxeln, samt ha ungefär den vinkel som den sitter med original. I hjulhuset hamnar den fel vinklad och framför hjulaxeln. Dessutom får den inte vara svårläslig på grund av smuts heller.
Huruvida polisen kommer fatta intresse för hojen pga felmonterad regskylt är väl mer av ett lotteri däremot.
 
Regplåten ska om jag inte missminner mig vara riktad rakt nedåt med tillåten variation
15 grader nedåt
30 grader uppåt
och den ska vara synlig bakifrån.

placerad i hjulhuset synlig bakifrån blir regplåten vinklad mer än 15 grader nedåt, inte godkänt.
 
Det verkar finnas många "esteter" bland mc åkarna :rolleyes:
 
Original regplåtshållaren sitter med 4st muttrar och sen går det en kabel till regbelysningen på hojens vänstra sida. Jag tog bort hela den fula hållaren o la regplåten precis intill bakljuset.
Omöjligt att läsa den men det duger för mig.
 
Regplåten ska om jag inte missminner mig vara riktad rakt nedåt med tillåten variation
15 grader nedåt
30 grader uppåt
och den ska vara synlig bakifrån.

placerad i hjulhuset synlig bakifrån blir regplåten vinklad mer än 15 grader nedåt, inte godkänt.

Den är dessutom placerad framför hjulaxeln vilket den inte får vara. Skylten måste sitta bakom hjulaxeln. I annat fall räknas den som ingen skylt och böter om länsman tittar på den.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top