Regplåtshållare?????

NeO

Krash Kungen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -01 R.I.P
Ska rensa upp där bak och vill fixa en snygg regplåtshållare
Undrar om nån vet vart man kan köpa en??? Som är snygg på en R6a...

/NeO

NeO skrev:
Ska rensa upp där bak och vill fixa en snygg regplåtshållare
Undrar om nån vet vart man kan köpa en??? Som är snygg på en R6a...

/NeO

Bocka en plåt och bygg en egen! det gjorde jag! :tummenupp

Bifogat

• nya arslet2.jpg
    nya arslet2.jpg
    97.6 KB · Visningar: 548
Samma här... jag fixade en 2 mm aluminiumplåt, som jag ritsade upp, sågade till, borrade och bockade, så den blev exakt som jag ville :)

Sedan är ju aluminium så lättbearbetat, så jag kunde utan problem fila till kanter så de blev runda, och som kronan på verket, så polerade jag den med autosol och lumpskiva, det blev spegelblankt! :tummenupp

Efteråt, tvättade jag av hållaren med T-röd, och sprayade sedan allt med klarlack... så blir den lättare att hålla efter :)

Last edited:
Mattiaz skrev:
Samma här... jag fixade en 2 mm aluminiumplå, som jag ritsade upp, sågade till, borrade och bockade, så den blev exakt som jag ville :)

Sedan är ju aluminium så lättbearbetat, så jag kunde utan problem fila till kanter så de blev runda, och som kronan på verket, så polerade jag den med autosol och lumpskiva, det blev spegelblankt! :tummenupp

Efteråt, tvättade jag av hållaren med T-röd, och sprayade sedan allt med klarlack... så blir den lättare att hålla efter :)

Okej, men hur fester du den då??

/NeO

NeO skrev:
Okej, men hur fester du den då??

/NeO

Jag fäster den med originalskruvarna, som annars håller originalbakskärmen (som ju bara sitter med 4 skruvar).

Det var bara att sätta dit den, och skruva åt ...svårare än så är det inte :)

Mattiaz skrev:
Jag fäster den med originalskruvarna, som annars håller originalbakskärmen (som ju bara sitter med 4 skruvar).

Det var bara att sätta dit den, och skruva åt ...svårare än så är det inte :)

Men vibrerar inte skiten sönder?? Har du bild på din?? Hur petigt är det med regplåtsbelysning??

/NeO

NeO skrev:
Men vibrerar inte skiten sönder?? Har du bild på din?? Hur petigt är det med regplåtsbelysning??

/NeO

Nej, det är inga problem, och aluminium är hållbart.. det ska inte vibrera sönder, sedan är det ju ingen Hd jag kör :rolleyes:

Skyltbelysning har jag ingen just nu, ser inte ut som om Kongo har det heller faktiskt ... men jag kollar efter några alternativ, i "värsta" fall så blir det sådana skruvar med lampor i skallarna.. men de är lite dyra, så jag ska se om jag kan hitta nått annat.

Bilder kan du se här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5565

Mattiaz skrev:
Nej, det är inga problem, och aluminium är hållbart.. det ska inte vibrera sönder, sedan är det ju ingen Hd jag kör :rolleyes:

Skyltbelysning har jag ingen just nu, ser inte ut som om Kongo har det heller faktiskt ... men jag kollar efter några alternativ, i "värsta" fall så blir det sådana skruvar med lampor i skallarna.. men de är lite dyra, så jag ska se om jag kan hitta nått annat.

Bilder kan du se här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5565

Jag mena underkåpan... kan det inte bli sprikor m.m??

/NeO

NeO skrev:

/NeO

Nej, jag har lagt skyddsplast emellan, dessutom satt det redan skyddsplast mellan underkåpan och originalskärmen. Sedan är den ju så fast fixerad, att den knappast rör sig nånting.

Ska försöka hitta en tunn gummiduk med tjocklek på ca 1mm, eller en tjockare skyddsplast än det är nu, för jag ska ändå ta loss hållaren, för att byta ut några brickor som sitter på insidan.

Mattiaz skrev:
Nej, jag har lagt skyddsplast emellan, dessutom satt det redan skyddsplast mellan underkåpan och originalskärmen. Sedan är den ju så fast fixerad, att den knappast rör sig nånting.

Ska försöka hitta en tunn gummiduk med tjocklek på ca 1mm, eller en tjockare skyddsplast än det är nu, för jag ska ändå ta loss hållaren, för att byta ut några brickor som sitter på insidan.

Okej... Ska sätta mig ner o luska lite o se va det blir.
Tack för hjälpen.

/NeO :tummenupp

NeO skrev:

/NeO

Jag satte dit stolstassar som man har under stolen för att inte repa golvet, hittade inget bättre hemma...
Vette fan om det hjälper, den som lever får se.

Mattiaz skrev:
Samma här... jag fixade en 2 mm aluminiumplåt, som jag ritsade upp, sågade till, borrade och bockade, så den blev exakt som jag ville :)

Va i helsike använder du för klarlack? Om man använder vanlig lack på polerad alu så räcker det att man nyser för att den ska flaga sig!

Limstift skrev:
Va i helsike använder du för klarlack? Om man använder vanlig lack på polerad alu så räcker det att man nyser för att den ska flaga sig!

Vanlig klarlack på burk.... har inte flagat sig ännu, tom efter två tvättar... :tummenupp

Sprayade, och lät det överflödiga rinna av, sedan sprayade jag igen... osv.

Mattiaz skrev:
Nej,
Skyltbelysning har jag ingen just nu, ser inte ut som om Kongo har det heller faktiskt ... men jag kollar efter några alternativ, i

Har fixat skyltbelysning på ett smart sätt: Precis där skylten fäster så borrade jag tre hål i tail:en som jag sedan sågade ut runt om, på så sätt så utnyttjar jag "originalbelysningen" som kommer från baklampan(den har ju genomskinlig plast undertill)

:tummenupp

Kongo skrev:
Har fixat skyltbelysning på ett smart sätt: Precis där skylten fäster så borrade jag tre hål i tail:en som jag sedan sågade ut runt om, på så sätt så utnyttjar jag "originalbelysningen" som kommer från baklampan(den har ju genomskinlig plast undertill)

:tummenupp

Fan, det låter ju skit nice... Vore kul me en bild o ser hur det blev!

/NeO

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...