Regn ?

Kör inte frivilligt om det regnar. Men är man ute åker och det kommer regn, så fixar jag det också.

Blev hoj imorse, duggade ju bara och lite regn på backen är bara roligt, dock så blir man ju försiktigare än vanligt..

När jag körde hoj till jobbet så var det en hoj nakenhoj som hängde med mig en bra bit, va trevligt :)

Regn är ju perfekt! Då blir man av med insekterna både på hjälm och hoj.

Hojen är mitt enda fordon... Tar den i ur och skur, vart jag än måste.
Det är väl lika bra att inse redan från början att man inte allltid kan få vackert väder. Lika bra att sluta tjura och ta på sig regnställ, jobbigt att slösa energi på att gå runt och vara sur pga något man inte kan styra över.

Vad är det dom brukar säga? Det finns inget dåligt väder, bara tjuriga hojåkare?

Det blir kanske inte så mycket spontanköra i regn, men är man redan ute så gör det inget om det regnar.

jag kör till jobbet varje dag :)

Hur gör ni för att regnet inte ska "fastna" på hjälmen? Störigt när man inte ser något pga blött.

jag kör till jobbet varje dag :)

Hur gör ni för att regnet inte ska "fastna" på hjälmen? Störigt när man inte ser något pga blött.

Vax hjälper lite. Köra fortare hjälper med. Rain X är bara skit!

farsan har något medel han använder på framrutan på bilen, han behöver knappt använda vindrutetorkare i ösregn med det där. Vet inte vad det heter (kanske är det rain x) och vet inte hur det funkar på plast. Det stryks på med 2 dukar eller med en spray. Går att köpa på meca och mekonomen, någon som vet vad jag babblar om och har provat?

farsan har något medel han använder på framrutan på bilen, han behöver knappt använda vindrutetorkare i ösregn med det där. Vet inte vad det heter (kanske är det rain x) och vet inte hur det funkar på plast. Det stryks på med 2 dukar eller med en spray. Går att köpa på meca och mekonomen, någon som vet vad jag babblar om och har provat?

Har provat rain x på bilrutan funkar perfekt som sagt:tummenupp Men har inte vågat prova på visiret.. Vax funkar som sagt tillräkligt bra.

Säger det samma, RainX är sjukt bra :tummenupp
men heter numera Turtlewax ClearVue Rain Repellent

Har provat rain x på bilrutan funkar perfekt som sagt:tummenupp Men har inte vågat prova på visiret.. Vax funkar som sagt tillräkligt bra.

Har inte hittat någon plast visir/kåpa som tagit skada av medlet så prova på du :)

Last edited:
Kör oxå varje dag till jobbet & regn är inget problem .

Var till MC-Boden när tanten skulle ha en ny hjälm & fick tipset om ett polermedel för möbler som heter PLEDGE (brun spay burk) . Den funkar som ett vax förutom att den saknar poler medel vilket kan repa visiret så detta är mkt snällare . Köpte medlet igår på ICA för 25 kr & fick testa det i morse i regnet & det funkar mkt bra tycker jag .

Så PLEDGE polermedel :tummenupp

Säger det samma, RainX är sjukt bra :tummenupp
men heter numera Turtlewax ClearVue Rain Repellent

Snacka om selektivt seende....

Min Rain X verkar bara innehålla lösningsmedel och gör ingen nytta alls. Kanske iom namnbytet så kanske de hällt i lite vax så det funkar?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti