Regler Vid Våra Körningar!

#57 Thundrace

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Ducati 1098S
Snälla,för att undvika missförstånd som sist. läs igenom våra enkla reglaer...inga omkörningar utan att framförvarande gett tecken...håll koll på den bakom dig,kan du inte se bakomvarande så stanna,då kommer automatiskt framförvarande stanna när han tappar dig. Alla stannar vid vägkant,endast förste man vänder och kör tillbaka...skulle hela gruppen spridas för vinden så samlas vi på sista stället alla var gemensamt,så länge vi inte byter väg eller viker av,fortsätt längs vägen,vid byte stanar vi och samlar upp alla...

Vill tilläggga en sak.
Möter man ett fordon så upp med handen så att bakomvarande varnas & att denna sedan förmedlar detta bakåt, osv osv...

spirre skrev:
Vill tilläggga en sak.
Möter man ett fordon så upp med handen så att bakomvarande varnas & att denna sedan förmedlar detta bakåt, osv osv...

givetvis om situationen tillåter det utan att din egen säkerhet drabbas

#57 Thundrace skrev:
Snälla,för att undvika missförstånd som sist. läs igenom våra enkla reglaer...inga omkörningar utan att framförvarande gett tecken...håll koll på den bakom dig,kan du inte se bakomvarande så stanna,då kommer automatiskt framförvarande stanna när han tappar dig. Alla stannar vid vägkant,endast förste man vänder och kör tillbaka...skulle hela gruppen spridas för vinden så samlas vi på sista stället alla var gemensamt,så länge vi inte byter väg eller viker av,fortsätt längs vägen,vid byte stanar vi och samlar upp alla...

Måste bara testa min logik lite. :confused: Om man skulle vänta in bakomvarande hela tiden......... innebär inte detta att alla kör lika snabbt som den som kör långsammast? Visst kan man köra på en stund fram tills dess att man tappar bakomvarande igen. :7peta

För mig då som minst är lite snabbast i RoH :fakta så behöver jag få köra fort för att mitt ego skall kunna växa och frodas. :tungan

OBS! Det är bara lite IRONI.

Tuben skrev:
givetvis om situationen tillåter det utan att din egen säkerhet drabbas
jo absolut.. ligger man i en kurva så ska man juh inte släppa handen precis..

Glenning skrev:
...Om man skulle vänta in bakomvarande hela tiden......... innebär inte detta att alla kör lika snabbt som den som kör långsammast? Visst kan man köra på en stund fram tills dess att man tappar bakomvarande igen. :7peta För mig då som minst är lite snabbast i RoH :fakta så behöver jag få köra fort för att mitt ego skall kunna växa och frodas. :tungan
OBS! Det är bara lite IRONI.
:fyllisar ?

Rakt fram går det ut på att loosa bakomvarande... väl :rolleyes: ? Vid korsningar när man kör rakt fram behöver man inte invänta.
När man i korsningar avviker från "rakt fram" DÅ inväntar man - enkelt :tummenupp
Vem är "minst lite snabbast" :va :D

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back