syltburk
Skallig och arg!
En bekant till mig sålde sin bostadsrätt för några månader sedan. Tvättmaskinen i bostadsrätten hade en lite egenhet som gjorde att luckan inte riktigt öppnade sig som den skulle. Förutom att trycka på lucköppnarknappen fick man dessutom dra i luckan. Han informerade köparen om detta muntligt och i kontraktet står det att bostadsrätten köps i befintligt skick. Någon vecka efter köpet hör mäklaren av sig och säger att köparen hade förstört tvättmaskinen när hon skulle öppna den och vill ha 5500 kronor för en ny. Personligen har jag svårt att tro att hon kunde vara så dum att hon inte klarade av att öppna den och sedan tog fram en kofot(?) för att bända upp luckan. Min bekanta säger som det är och att han inte vill betala. Efter ytterligare några dagar hör mäklaren av sig igen och kräver honom på 5500 kronor som han (tyvärr) snällt betalar. Köparen hade gnällt på alla på mäklarfirman, inklusive VD:n, som tillslut gav upp.
Har mäklaren gjort fel? Är det för sent att göra något åt saken nu? Jag fick nyss reda på detta så jag är kanske lite sent ute. Finns det några klara regler för detta att peka på så borde man ju kunna göra något. Jag gillar inte när jävla gnällkärringar lurar mina bekanta på pengar så om det finns något man kan göra så gör jag det.
Har mäklaren gjort fel? Är det för sent att göra något åt saken nu? Jag fick nyss reda på detta så jag är kanske lite sent ute. Finns det några klara regler för detta att peka på så borde man ju kunna göra något. Jag gillar inte när jävla gnällkärringar lurar mina bekanta på pengar så om det finns något man kan göra så gör jag det.