Registreringsbesiktning

-flippen-

Ny medlem
Gick med
28 May 2011
Hoj
Yamaha fzs 600 streetfighter
Hejsan, nu hade jag verkligen ingen aning om vart jag skulle lägga denna tråd men jag provar här. Om det nu är fel kan väl mod flytta!

Det är så att jag ska registreringsbesikta min hoj nästa vecka och har en ganska viktig fråga.
Kollar dom endast effekten och man får ett bevis på det eller går dem igenom hela hojen som en vanlig besiktning?
Det är ungefär ett år kvar innan jag ska göra den vanliga besiktning om det spelar någon roll.

Tack på förhand.

Nej, de kör inte en vanlig bes samtidigt om du inte vill det. MEN det är direkt oklokt att inte ha hojen i ett sådant skick att den utan problem skulle passera en vanlig bes.

Och när du skriver "Kollar dom endast effekten och man får ett bevis på det" hoppas jag att du menar att de enbart kollar att du har strypt hojen och att du har med ett intyg på effekten (och att du har ett intyg som säger att strypbrickor är monterade enligt anvisning) och att de enbart för in effekten i regbeviset. Givetvis kommer de provköra cykeln för att se att den är slö.

Nej, de kör inte en vanlig bes samtidigt om du inte vill det. MEN det är direkt oklokt att inte ha hojen i ett sådant skick att den utan problem skulle passera en vanlig bes.

Och när du skriver "Kollar dom endast effekten och man får ett bevis på det" hoppas jag att du menar att de enbart kollar att du har strypt hojen och att du har med ett intyg på effekten (och att du har ett intyg som säger att strypbrickor är monterade enligt anvisning) och att de enbart för in effekten i regbeviset. Givetvis kommer de provköra cykeln för att se att den är slö.

Ja jo det var så jag menade, den är inlämnad på en verkstad just nu så:)
Det enda som oroade mig var att lite av belysningen kan vara lite klurig ibland, annars är den fullt godkänd för vägbruk!

Så med andra ord ska det inte vara några problem? Hel/halv/broms funkar ju som det ska!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park