Registrerings papper! nu börjar det bli tjatigt =)

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Ort
sverige
Hoj
ingen
Ja nu tror jag att folk börjar tröttna på oss som försöker registrera från Enduro till landsväg:hihi fullt förståligt;)
(har kollat igenom alla möjliga trådar redan)
men jag tar detta kort..

frågor:

#1. Ni som har registrerat, vad är det för krav/bevis ni har behövt ha? Coc bevis? bullerbevis? miljö bevis? Euro3? Typintyg?
berätta gärna lite om dem.. HUR ni fick tag i dem osv..
jag vet t.ex inte riktigt vad ett typintyg är..

#2. Nån som känner någon som har registrerat en Enduro till lv 2008?:gnissla

#3. Inga kommentarer som t.ex "köp lv reggat redan, mycket enklare" DET OMÖJLIGA SKA SKE!:yoparty

mycket tacksam för svar!:rolleyes:
 
Är det inte lättar att du åker till en besiktningsstation och frågar dem kanske?
Ringer/mejlar VägV?

Lycka till iaf.
 
e de ingen som har något att säga?:hihi

Inga svar= ingen som har provat nyligen pga regelverket.

I år gäller dispens för Euro3, vissa nya modeller, att få igenom en äldre- glöm bort.
Även om du har ett COC från tidigare som är äldre än 1 år= värdelöst.

Jag tycker att du ska prova och sedan redogöra här på S-H om du lyckats.
 
Inga svar= ingen som har provat nyligen pga regelverket.

I år gäller dispens för Euro3, vissa nya modeller, att få igenom en äldre- glöm bort.
Även om du har ett COC från tidigare som är äldre än 1 år= värdelöst.

Jag tycker att du ska prova och sedan redogöra här på S-H om du lyckats.

låter som en bra idé! aja nu blir det till att ringa vägverket.. sen redogör jag här vad som händer:tummenupp
 
Jag har en gång i tiden (3 år sedan) reggat in en Husqvarna TC 610 till landsväg.

Först försökte jag att regga om den ifrån E-reg till LV-reg men det var enligt regbesiktningen omöjligt om jag inte hade CoC intyg ifrån tillverkaren. Detta var omöjligt efter kontakt med Husqvarna Sverige samt huvudkontoret i Italien. Anledning, den är för gammal (det var en 95'a).

Så jag valde det smidigaste sättet, köpte en Husqvarna ram med papper på ebay.de och skruva ner min egen i molekyler samt flyttade över till den nya ramen. Beställde tid för regbesiktning för import fordon och sa dessutom till i förväg att fordonet var ändrat angående hjulstorlek och angav dom nya storlekarna (viktigt om du ska använda som motard). Resultat den enda LV-reggade Husqvarna TC610 i sverige. Dessutom blev den 3 år nyare iomed ramen var en 98'a.
 
Jag har en gång i tiden (3 år sedan) reggat in en Husqvarna TC 610 till landsväg.

Först försökte jag att regga om den ifrån E-reg till LV-reg men det var enligt regbesiktningen omöjligt om jag inte hade CoC intyg ifrån tillverkaren. Detta var omöjligt efter kontakt med Husqvarna Sverige samt huvudkontoret i Italien. Anledning, den är för gammal (det var en 95'a).

Så jag valde det smidigaste sättet, köpte en Husqvarna ram med papper på ebay.de och skruva ner min egen i molekyler samt flyttade över till den nya ramen. Beställde tid för regbesiktning för import fordon och sa dessutom till i förväg att fordonet var ändrat angående hjulstorlek och angav dom nya storlekarna (viktigt om du ska använda som motard). Resultat den enda LV-reggade Husqvarna TC610 i sverige. Dessutom blev den 3 år nyare iomed ramen var en 98'a.



Jag ska regga min Hva 570te 01`( 00 i papperen) till landsväg, nu på måndag. Jag ringde " teknisk upplysning" på bilbesiktningen och han sa att det var inga problem alla intyg fanns hos dom, Så det var bara att väga, sätta på bromskontakt på frambromsen,blinkers,tuta,helljus indikator,reflex bak,och besikta.:)
 
Jag ska regga min Hva 570te 01`( 00 i papperen) till landsväg, nu på måndag. Jag ringde " teknisk upplysning" på bilbesiktningen och han sa att det var inga problem alla intyg fanns hos dom, Så det var bara att väga, sätta på bromskontakt på frambromsen,blinkers,tuta,helljus indikator,reflex bak,och besikta.:)

hoppas du inte blir blåst
för de brukar vara ljudmätningar mm
sen nu är de ju euro3

teknisk upplysning borde heta något i stil med tekniska gissningar ibland...
 
Jag ska regga min Hva 570te 01`( 00 i papperen) till landsväg, nu på måndag. Jag ringde " teknisk upplysning" på bilbesiktningen och han sa att det var inga problem alla intyg fanns hos dom, Så det var bara att väga, sätta på bromskontakt på frambromsen,blinkers,tuta,helljus indikator,reflex bak,och besikta.:)

Det var som fan, min är helt omöjlig att få till lv-reg enligt både Halvards o Bilprovningen så jag kör e-reggat. Berätta hur det gick och vad du gjorde för att få den lv-godkänd :)
 
Jag ska regga min Hva 570te 01`( 00 i papperen) till landsväg, nu på måndag. Jag ringde " teknisk upplysning" på bilbesiktningen och han sa att det var inga problem alla intyg fanns hos dom, Så det var bara att väga, sätta på bromskontakt på frambromsen,blinkers,tuta,helljus indikator,reflex bak,och besikta.:)
Det borde väl inte gå egentligen? :confused:
 
Besiktings gubbarna kan göra lite hur dem vill, jag åkte på reg bes men det enda dem kollade var blinkers,bak och framlampa samt att bromsljuset funkade med frambromsen. Jag fick grönt ljus men dem påpekade att cykeldatorn inte var laglig men att dem ändå inte skulle bry sig så jag brassade i några dagar tills jag fick ett brev från VV där det stog att jag hade körförbud:confused: .... Så jag fick åka tillbaks och dem kollade samma grejer igen inget mer, fast denna gång sa dem att mätarbelysningen inte var nödvändig.

= :va

Sammanfattning, är dem lika slappa som nu borde det inte vara omöjligt att regga in en enduro hoj till lv:tummenupp
 
låter bra grabbs :) Speedbas du hör av dig senare o redovisar hur det gick ;) Loy ingenting är omöjligt!
joda Zolt de kanske går :D
 
Jag ska regga min Hva 570te 01`( 00 i papperen) till landsväg, nu på måndag. Jag ringde " teknisk upplysning" på bilbesiktningen och han sa att det var inga problem alla intyg fanns hos dom, Så det var bara att väga, sätta på bromskontakt på frambromsen,blinkers,tuta,helljus indikator,reflex bak,och besikta.:)

Har egen erfaranhet utav samma sak och tror tyvärr inte på dessa ord. Skriv här imorgon och berätta hur det gick. Nyfiken. :tummenupp
 
Har egen erfaranhet utav samma sak och tror tyvärr inte på dessa ord. Skriv här imorgon och berätta hur det gick. Nyfiken. :tummenupp

DÄ Ä TAMME FAAAN HELT OTROLIGT!!!!!! VART NATURLIGTVIS BLÅST!!!
kom in till falun glad i hågen efter beskedet från teknisk upplysning....Sen vart det tvär STOPP!! nu var killen där så just att han ringde Husqvarnas återförsäljare och dom kan INTE skriva ut nått avgas intyg det fanns helt enkelt inte när cykel tillverkades, så det är omöjligt ( även om du sätter på katalysator) Det är avgas krav från 18 juni 1999 och coc från1januari 2007.Han vart lika förbannad som mej att deras"tekniker" ( vilken sopa) hade grund lurat mej! Jag behöde inte betala för besiktningen för det var helt OMÖJLIGT för dom att godkänna den. Jag har namnet och arbets platsen där den så kallade teknikern jobbar så det ville dom gärna ha och det ska dom få! Sen är det ju synd för den killen att JAG har hans namn också. Jag kommer att besikta som enduro på onsdag sen skiiiiiter jag i det, det finns nog folk som är mer olagliga än jag så jag tar den smällen om det kommer nån.
 
det här känns ju bara totalt meningslöst.... varför håller de bara på med såna här satans jävla onödiga regler för? jag säger då det.. sverige...
och sen varför går de med på det bara för man byter ram till en exact lika dan? vad är det för ett jävla LAND vi lever i?!:huvet
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top