Registrera hoj från England

Gikkent

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2012
Hoj
Kawasaki ZX10
Jag har en hoj med engelsk skylt, den har tidigare gått som roadracing hoj alltså bara på bana så jag gissar på att den är förreggad eller nåt liknande ja har inga papper eller handlingar på den mer en ett kvitto på köpet.. Är det någon som vet hur man gör för och regga in den i Sverige?

/
ny medlem på detta trevliga forum

Finns instruktioner på transportstyrelsen. Men är den "utförd" ur landet ?? det är det första som måste göras

Behövs inte föras ut nånting. Däremot måste du ha regbevis i original (V5C) annars är det kört.

Nej den är inte utförd.. Den tidigare ägaren köpte den o tog med den hem utan o gör något. Fråga mig inte varför. antagligen bara för att han skulle köra den på bana

Tack för svaren Kan man beställa detta V5C från England motsvarighet till transportstyrelsen? Ja har ju eng skylt

Du har nog rätt kjellper. Men med V5C kan man väl typp meddela att cykeln sålts för export. jag var då tvungen att meddela det när jag tog hem min hoj från wales i vintras !

Man kan men man måste inte. Köpte bil på Ebay för två år sedan och fick bara med halva V5C. Säljaren hade skickat in vanliga ägarbyteslappen och slängt exportdelen. Fick brev hem till Sverige långt efteråt där det stod att de inte kunde registrera bilar på utländska adresser :) Bilen finns säkert fortfarande kvar i DVLA:s register men det stör ju inte mig. Så vitt jag vet gäller samma regler för motorcyklar som för bilar.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026