Regg och försäkring KTM supermotard??

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
Tjena.
Tänkte bara kolla hur folks KTM 625-640-660 är reggade,samt vad ni pröjsar i försäkring.

Min 640 är reggad med 40kw samt kostar mellan 350-400kr/mån halv försäkring vilket känns rätt mycke. Man är fyllad 35 så man är ingen ungdom längre så det kan tyckas kosta lite mindre.

Låter dyrt, Bilsport&MC tar väl 3500:- hel/hel för deras offroadförsäkring för en sån. Så var det på min 640 iaf.. Husan är inte riktigt relevant, 1000:- halv eller nått..

Bilsport mc försäkring Hel/5457kr
Halv/2670kr

Så lite billigare var det

Men hur mycket har reggningen med försäkringen att göra? Har ju sett vissa som reggat sina med 25kw

Ingen aning, Offroadförsäkringen är samma lika oavsett hoj. Ducce Hypermotard går oxo som offroadare ;)

Men en gammal 640 har man väl bara halv på iaf ?

Jepp jag kör halv :) så att byta till bilsport hade ju gjort c.a 100kr/mån,pengar d oxå :)

Skulle inte offroadförsäkringen tasbort på Bilsport&Mc? Jag fick samma premie som förra året men jag har ju tecknat för längesen.

Låter dyrt hur som. Betalde under 4tusen om året för en halvförsäkrad KTM 660 på Folksam när jag var 24.

Ingen aning, Offroadförsäkringen är samma lika oavsett hoj. Ducce Hypermotard går oxo som offroadare ;)

Men en gammal 640 har man väl bara halv på iaf ?

Offroadförsäkringen finns inte att teckna längre hos bilsport och Mc!

Pröjsar ca 700kr per månad för halv så det spelar stor roll på var man bor också, bor i Stockholm och är 24år.

dock är det hos salusansvar.

Kommer antagligen skaffa mig en 950sm snart och kollade då in den berömda offroad-försäkringen på bilsport-mc men den finns inte kvar! :mad:

1300:-/år hos länsförs. fick sänkt från ca 2100:-/år :yoparty (halv) ktm660

Betalar 1978:- helförsäkrat hos Länsförsäkringar per år för en Ktm 660 -04, dock inte avställnings bar.

Betalar typ en tusing i månaden för en 640 :huvet
Halvförsäkring och är 21 år :)

Reggningen bryr sig inte folksam om, då dom alltid försäkrar orginal-effekten :)

Betalar typ en tusing i månaden för en 640 :huvet
Halvförsäkring och är 21 år :)

Reggningen bryr sig inte folksam om, då dom alltid försäkrar orginal-effekten :)

Hade kollat med bilsport & mc om jag var dig, jag betalar hälften så lite som dig för min TL halvförsäkrad, är 20...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT