regbesikta, 37 kw till 25 kw

colik

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
CBR 600 mod
Hej

ska regbesikta mc:n så jag får 25 kw i papperet, går dom igenom hela hojen eller är det i princip bara att slänga fram strypintyget?? nån som vet pris (ska ringa imorrn men om nån vet så)

colik skrev:
Hej

ska regbesikta mc:n så jag får 25 kw i papperet, går dom igenom hela hojen eller är det i princip bara att slänga fram strypintyget?? nån som vet pris (ska ringa imorrn men om nån vet så)
Om man har intyg från firma så kollar de inte (har reg.besiktat 2 ggr på det sättet), men om man gjort det själv så är frågan om de inte kan sätta vrångsidan till.

jag kommer sätta dit strypningarna själv, borde inte bli några problem med den biten, dom lär ju märka när dom kör att den är strypt annars får jag väl riva skiten där så dom förlorar en 3-4 timmar i arbete på mig :D

det jag tänkte mest på är om dom kollar så allt annat stämmer enligt fabriksuppgifter?

när man regbesiktar behöver man väl inte besikta "vanligt" det året eller?

colik skrev:
jag kommer sätta dit strypningarna själv, borde inte bli några problem med den biten, dom lär ju märka när dom kör att den är strypt annars får jag väl riva skiten där så dom förlorar en 3-4 timmar i arbete på mig :D

det jag tänkte mest på är om dom kollar så allt annat stämmer enligt fabriksuppgifter?

när man regbesiktar behöver man väl inte besikta "vanligt" det året eller?
Det borde vara lugnt tycker jag. Är det något speciellt som du känner på dig att de skulle kunna reagera över? Registreringsbesikning fungerar i övrigt precis som vanlig besiktning fast den är dyrare.

nej jag har inget som inte är som det ska men jag tänkte bara höra med andra hur det går till och det verkar ju var lugnt :tummenupp

danke danke för hjälpen

Jag har fått för mig att strypet (brickorna) var tvugna att monteras på
auktoriserad verkstad. Har för mig att jag kollade det när jag körde mellan hoj.
Jag är dock ej helt säker, bäst är väll å kolla innan du åker till SBP så du slipper att bli iväg skickad. Tror ju inte att du får demontera tank, luftburk mm på plats?

//Danne// skrev:
Jag har fått för mig att strypet (brickorna) var tvugna att monteras på
auktoriserad verkstad. Har för mig att jag kollade det när jag körde mellan hoj.
Jag är dock ej helt säker, bäst är väll å kolla innan du åker till SBP så du slipper att bli iväg skickad. Tror ju inte att du får demontera tank, luftburk mm på plats?

Nej precis...

Man måste väl ha ett intyg? Går väl inte om man monterar på brickorna själv... Då kan jag ju bara ta en post-it lapp och skriva "Jaja, jag monterade fast strypbrickorna den 16 februari 2004 - nu är det 25 kw" och ge till dem. Man måste alltså strypa hojen för att få sitt intyg, och intyget görs av nån som är behörig.

Jag skulle låta brickorna sitta kvar på besiktningen. Smidigast.

Jag tror man kan få ett intyg från butik om man köper strypbrickorna.. men det känns löjligt att pejja 1500 kr för ett par brickor (á 5kr) och ett papper :dummer

dom ska väl gå igenom hela cykeln egentligen? har för mig att man får montera strypbrickorna själv men ring och hör med SBP, både din lokala station och centralt. det är ju inte direkt värt att få ombesiktning, det kostar ju bara pengar.....
/Ågga

snackade med nån regelsnubbe på besiktningen om att montera brickorna själv och det skulle gå bra så länge man hade intyg att strypningarna gällde för min sorts hoj, pratade även med mc kompaniet och dom sa att man ska skriva ett papper själv att dom är monterade samt ha ett vittne som också skriver under att det är monterat på korrekt sett...så intyg på strypningarna och pappersbit från en själv ska räcka tydligen...

BlueNote skrev:
Jag tror man kan få ett intyg från butik om man köper strypbrickorna.. men det känns löjligt att pejja 1500 kr för ett par brickor (á 5kr) och ett papper :dummer

visst känns det löjligt men vad ska man göra, har inte så många alternativ tyvärr

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park