Reflex spray!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Funderar ifall det finns nån 2k lack eller annan spray liknande färg som ger reflex effekt? Eller blir man tvungen att dra en film över hela hojen med reflexfilm?

Det finns ju massor av flakes och annat som man kan blanda i klarlacken i kopiösa mängder för att få en reflexliknande effekt.

Det första jag kommer att tänka på är en riktigt bra vit pärlemolack med massor av klarlack på med massor av silverflakes i.
Det borde sticka ganska bra i skallen om man inte har solbrillorna på:D

Det finns ju massor av flakes och annat som man kan blanda i klarlacken i kopiösa mängder för att få en reflexliknande effekt.

Det första jag kommer att tänka på är en riktigt bra vit pärlemolack med massor av klarlack på med massor av silverflakes i.
Det borde sticka ganska bra i skallen om man inte har solbrillorna på:D

Blir det tillräkligt bra reflex effekt? vill verkligen ha den reflex effekten som en reflex har. att man ser det lysa från 200m avstånd ifall man lyser med helyse.

Blir det tillräkligt bra reflex effekt? vill verkligen ha den reflex effekten som en reflex har. att man ser det lysa från 200m avstånd ifall man lyser med helyse.

Det finns ju dekalfilm med den effekten om du vill.

Jag vet inte vad det är för firma som har dekalat bilarna med sånt, men dom syns bättre än alla polisbilar/ambulanser/vägarbetsfordon som försöker synas IAF.

Det finns ju dekalfilm med den effekten om du vill.

Jag vet inte vad det är för firma som har dekalat bilarna med sånt, men dom syns bättre än alla polisbilar/ambulanser/vägarbetsfordon som försöker synas IAF.

Låter som det jag söker :) bästa vore ifall det finns i sprayform

Jag tror inte det blir godkänt vid en kontroll likt att man inte får kroma mer än en viss procent men som sagt jag tror, jag vet inte.

Självlysande färg är ju ett annat ballt alternativ.

Låter som det jag söker :) bästa vore ifall det finns i sprayform

Jag tror faktiskt att det är samma typ av reflexfilm som sitter på vägverkets egna skyltar och dom syns ju.

Förmodligen har dom dock lyckats tunna ned den något, för riv lite i hörnet på en vägskylt så inser du att det inte är lättjobbat :hihi

Jag tror faktiskt att det är samma typ av reflexfilm som sitter på vägverkets egna skyltar och dom syns ju.

Förmodligen har dom dock lyckats tunna ned den något, för riv lite i hörnet på en vägskylt så inser du att det inte är lättjobbat :hihi

Jo man har sett dessa skyltar och reflexfilmen är minst 1mm tjock.

Jag tror inte det blir godkänt vid en kontroll likt att man inte får kroma mer än en viss procent men som sagt jag tror, jag vet inte.

Självlysande färg är ju ett annat ballt alternativ.

svårt o tro att det skulle vara olagligt, man syns ju ;) men skulle inte förvåna mig ifall det fanns nån sådan knäpp lag ang det du skriver.

Last edited:
D måste väl vara vit reflex framåt och röd bakåt i så fall.

Har jag missat i tråden var du skriver VAR du ska spraya?

Funderar på att lacka ändra färgen på hojen till nästa säsong och har lite funderingar. så hittar jag en lösning så blir alla kåpor i reflexvit:) eller i alla fall stora delar

Funderar på att lacka ändra färgen på hojen till nästa säsong och har lite funderingar. så hittar jag en lösning så blir alla kåpor i reflexvit:) eller i alla fall stora delar

Mmm, skitkul o ligga bakom dig när det e mörkt då, bländad av sitt eget lyse typ:glömdet

Mmm, skitkul o ligga bakom dig när det e mörkt då, bländad av sitt eget lyse typ:glömdet

:hihi skönt det då ger alla fan i att ligga i arslet på mig, inte för att de lyckas ofta eller kan men på kvällen vill man gärna köra lugnt så bara bra ifall den bakomvarande håller avstånd så den inte får st*nd för nära min bakdel:arsele

Varför inte ?? :tummenupp

Bifogat

• R1-1.jpg
    R1-1.jpg
    226 KB · Visningar: 120
  • R1-2.jpg
    R1-2.jpg
    118.7 KB · Visningar: 164
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!