Reflekterar Vit El-tejp UV-ljus?

Xises

Fartgalen stoppkloss
Gick med
8 Jul 2010
Hoj
En blå lill-retta, Honda CBR 125 R Repsol, Yamaha WR 250 f -08
Ja, som ni såg i rubriken. Reflekterar vit el-tejp uv-ljus?
Jag ska ha ett framträdande på tisdag och vi ska köra i enbart UV-ljus och då vore det häftigt när det bara ser ut som om det bara är vita sträck.

Om det inte fungerar så undrar jag vad det finns för något annat som kan fungera, men det ska vara lätt att sätta dit och ta bort!:va

Antagligen inte på det viset du vill :(

Här finns det speciell tejp för ändamålet, men ej i vitt. Det tolkar jag som att vanlig ejtejp INTE reflekterar det i den utsträckning som man kan önska.

Antagligen inte på det viset du vill :(

Här finns det speciell tejp för ändamålet, men ej i vitt. Det tolkar jag som att vanlig ejtejp INTE reflekterar det i den utsträckning som man kan önska.

Tack så mycket! Vet du om det finns att köpa i någon fysisk affär? Det är ju på tisdag så jag har inte direkt tid att beställa...

de e skillnad på olika sorters färg dvs gå in i en affär ta en vit eltejp, gå fram till disken o fråga om du kan få låna deras sedeldetektor lite... köp sen just de märket om de funkar.

de e skillnad på olika sorters färg dvs gå in i en affär ta en vit eltejp, gå fram till disken o fråga om du kan få låna deras sedeldetektor lite... köp sen just de märket om de funkar.

Då är bara frågan vem som har sådan typ av tejp...

Om jag inte minns helt fel så har Swedol ett ganska bra utbud av reflekterande tejp men jag vågar inte svära på att det funkar med UV-ljus. Gå till swedol.se, gå till internetbutik och skriv sedan reflextejp i sökrutan, överst kommer det upp nåt som kanske kan funka OCH finns i vitt. Men det är reflextejp som sagt och inte enbart för UV men slå dem en signal annars på måndag.

Edit/ http://primetime.se/ De verkar ha UV-tejp, ring och kolla om de har någon återförsäljare i din närhet.

Edit no2/ Samma som jag hänvisade till tidigare...

Last edited:
Om jag inte minns helt fel så har Swedol ett ganska bra utbud av reflekterande tejp men jag vågar inte svära på att det funkar med UV-ljus. Gå till swedol.se, gå till internetbutik och skriv sedan reflextejp i sökrutan, överst kommer det upp nåt som kanske kan funka OCH finns i vitt. Men det är reflextejp som sagt och inte enbart för UV men slå dem en signal annars på måndag.

Edit/ http://primetime.se/ De verkar ha UV-tejp, ring och kolla om de har någon återförsäljare i din närhet.

Edit no2/ Samma som jag hänvisade till tidigare...

Den sidan verkar bra men de håller till i Stockholm... Jag är dum nog att inte planera så bra men det ska nog lösa sig. Ska gå in och kolla på färgaffär´n imorrn så det ska nog gå bra hoppas jag.:banana

Borde inte vit typ textil tejp funka?

Man kan ju hoppas men eftersom jag inte har en UV lampa så har jag lite svårt att prova. Jag ska ner till Kjell&Co idag och de borde veta... Men det återstår att se.

Nu har jag provat med UV-lampa och biltemas vita eltejp fungerar alldeles utmärkt! :yoparty :tummenupp

varför inte köra med typ vit tygtejp? som man använder till hockeyklubbor osv? det borde ju funka

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär