Hur fungerar det med olika hårdheter reed ventiler?? Håller på och labbar lite med min minimoto och har hårda nu. Men har lite problem att ställa in min förgasare (som jag bytte samtidigt som reedsen
). Hojen svarar som fasen på gasen men den vill inte fortsätta varva? Kan detta ha med reedsen att göra, är de för hårda? Eller bör hojen eventuellt ha mer soppa?? Hade först nålen på det lägsta läget, då gick hojen nästan inte alls. Flyttade nålen till mellan läget och hojen började går bättre men den vill inte varva? Den bara "böar". När man smyger på med gasen kan man få lite varv men när man gasar lite snabbare så låter det som om den "köver" sig?? Har provat att skruva in luft skruven och den verkar gå bättre då, men marginellt?
Allt tycker jag tyder på att den vill ha mer soppa men det är en 17,5 förgasare med ett 70 munstycke, borde inte det räcka för 39 kubik
Det är ju samma som man brukar ha på en Yamaha Aerox med 70 kubik
Jaja, ville igenkligen bara ha reda på hur olika hårdhet på reedsen påverkar motorn

Allt tycker jag tyder på att den vill ha mer soppa men det är en 17,5 förgasare med ett 70 munstycke, borde inte det räcka för 39 kubik

Jaja, ville igenkligen bara ha reda på hur olika hårdhet på reedsen påverkar motorn