Redigeringsprogram?

Micke Das

Rödljuskung i lågskor
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Tidigare: Yamaha YZF 600 R Thundercat. Nu: Baby Trold, Trille Noa -06.
Hallå!
Någon som vet något bra program till att redigera videosnuttar med, där man också kan lägga på ljud?

Pinnacle studio 8, är lätt att lära sig. Finns mer avancerade program men med det tar man sig rätt långt faktiskt.

Micke Das skrev:
Hallå!
Någon som vet något bra program till att redigera videosnuttar med, där man också kan lägga på ljud?
Lätt: Windows Movie maker
Medium: Vegas Video 4.0
Svår: Adobe premiere Pro 7.0

använder själv Vegas som funkar prima

MikkE skrev:
Lätt: Windows Movie maker
Medium: Vegas Video 4.0
Svår: Adobe premiere Pro 7.0

använder själv Vegas som funkar prima
Kan man ladda ner dom någonstans? Sitter tyvärr bara med modem.

Movie Maker ingår i Windows XP, funkar utmärkt till småsnuttar och nybörjare.

/KetogaN

Micke Das skrev:
Kan man ladda ner dom någonstans? Sitter tyvärr bara med modem.
Japp det kan man. DC it is! Ang. Movie Maker; uppdatera till senaste versionen så får du massa fler funktioner och effekter! Räcker rätt bra faktiskt.

Nisse Järnet skrev:
Japp det kan man. DC it is! Ang. Movie Maker; uppdatera till senaste versionen så får du massa fler funktioner och effekter! Räcker rätt bra faktiskt.
Har små videoklipp på digitalkameran som spelas upp i Quick-time. Men de går inte att öppna upp i Movie Maker. Måste jag byta format på dem eller?

Adobe premiere är ett helt underbart program när man börjar lära sig det. :tummenupp

(Läste på deras hemsida att man kunde ha upp till 98st videospår. :3freak )

YamahaJojje skrev:
ADobe Premiere 6.5 :rock !!! 7.0 suger

jag kör också 6.5, provade 7.0 men fattar inte hur de kan "förstöra" upplägget från föregående versioner. Helt annat program, krånligare att lära sej och jag tyckte det var mkt svårare att bara klippa ihop filmsnuttar osv.
gick tillbaka till 6.5 och är mkt nöjd

hmmm...
nybörjar program alltihop! man får ju inge känsla i flimen med movie maker direkt!
Skaffa avid dv express om du har dv kamera! slår allt... du kan få det att se ut som världens hollywood film(om det nu är något att eftersträva ) om du använder lite färg och ljus effekter... lycka till

hmmm...
noob program alltihop! man får ju inge känsla i flimen med movie maker direkt!
Skaffa avid dv express om du har dv kamera! slår allt... du kan få det att se ut som världens hollywood film(om det nu är något att eftersträva ) om du använder lite färg och ljus effekter... lycka till

Lingonpoeten skrev:
hmmm...
noob program alltihop! man får ju inge känsla i flimen med movie maker direkt!
är premiere ett nybörjare program?

YamahaJojje skrev:
är premiere ett nybörjare program?

Nä... skulle inte tro det...

Det du inte kan göra med Premiere är inte värt att göra med en film... SÅ ÄR DET :fatta!

Har en farsa som sitter med Windows 98 som vill redigera lite film tagen med en digitalkamera (dvs; låg upplösning och så), kan man ladda hem Movie Maker nånstans och installera till 98an eller krävs XP för junket?

Premiere är för hemma mekare. De flesta av de effekter o bildövergångar som finns kan ju knappast användas till något seriöst. Tycker dock att det är jätte lätt att använda och hela grejjer är jätte kul!

/ Hannes

Hehe, ganska lustig tråd.
Premiere är inte alls tänkt som nybörjar eller "hemma" program. Det kommer med många färdiga High End editerings system man kan köpa. Alla övergångarna behöver man ju faktiskt inte använda om man inte vill.

Själv använder jag Vegas, för att jag känner att det är stabilare än Premiere, stödjer fler format både in och ut. Dessutom har det vad premiere och aftereffects har tillsammas i ett paket. Släng dessutom på DVD expansionen så har du ett ganska komplett paket faktiskt.

Vem är jag och vad jag har för befogenheter? Ingen, men jag lever på att göra video/film produktioner det borde ju räknas för något?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti