redigering ?

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
ktm & suzuki
tja, har köpt en kamera som spelar in film i qt och man kan inte redigera qt i windows movie maker. ja vet, kanske inte så bra med movie maker.. men ska bara göra lite småklipp..om nån vet nått bättre gratis program så kan ni väl säga till...iaf jag skulle vilja klippa ihopp en liten film och lägga till ljud och så men vet inte hur man gör...
behöver antingen ett converter från .MOV till nått annat som e redigerbart eller ett gratisprogram som man kan klippa och klistra med qt filmer..

:rodnar
tacksam för hjälp

Okej eftersom ingen annan svarat så gör väl jag det då *S*

Få tag i Adobe Premiere...inte gratis men på nått sätt så har jag
hört att man kan få tag i sånna program gratis :rolleyes:

snobben skrev:
tja, har köpt en kamera som spelar in film i qt och man kan inte redigera qt i windows movie maker. ja vet, kanske inte så bra med movie maker.. men ska bara göra lite småklipp..om nån vet nått bättre gratis program så kan ni väl säga till...iaf jag skulle vilja klippa ihopp en liten film och lägga till ljud och så men vet inte hur man gör...
behöver antingen ett converter från .MOV till nått annat som e redigerbart eller ett gratisprogram som man kan klippa och klistra med qt filmer..

:rodnar
tacksam för hjälp

Köp en äcklig Mac =)

ingen mac här :zpy
MBGIRL vet du om det går att redigera med mina inspelningar där? så jag inte "fixar" elleler köper det så funkar det inte...

tack iaf!

Det funkar med QT-format i Premiere men jag antar att du inte kommer köpa programmet om du tar på dig glasögonen och ser prislappen.
Och JA det stämmer att Moviemaker är ett skitprogram :)

Testa även Avid eller Sonic Foundry's videoredigeringsprogram.

Eller som sista utväg, köp en äcklig Mac och installera Final Cut :)

Att konvertera QT till wmv, avi eller annat format är ingen bra idé för du kommer tappa kvalité på filmen vid konverteringen.

/Nitrous

Nitrous skrev:
Det funkar med QT-format i Premiere men jag antar att du inte kommer köpa programmet om du tar på dig glasögonen och ser prislappen.
Och JA det stämmer att Moviemaker är ett skitprogram :)

Testa även Avid eller Sonic Foundry's videoredigeringsprogram.

Eller som sista utväg, köp en äcklig Mac och installera Final Cut :)

Att konvertera QT till wmv, avi eller annat format är ingen bra idé för du kommer tappa kvalité på filmen vid konverteringen.

/Nitrous
he he, tack för hjälpen Nitrous!

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back